مرسی
گروه تازه مخالفان سوری با حمایت مصر به زودی اعلام موجودیت می كند.


به گزارش پایگاه خبری شبكه العالم، پایگاه اینترنتی "جهینه نیوز" نوشت: پس از شكل گیری مخالفان سوری مورد حمایت مالی و سیاسی تركیه به رهبری عبدالباسط سیدا تحت عنوان "شورای ملی" و مخالفان سوری مورد حمایت قطر به رهبری هیثم المالح كه مقر آن در دمشق است و تحت عنوان "هیئت امنای انقلابی" فعالیت می‌كند و همچنین پس از فعالیت مخالفان تكفیری وهابی به رهبری عدنان العرعور كه مورد حمایت عربستان سعودی است ؛ اكنون نوبت به شكل گیری گروه تازه ای از مخالفان سوری با حمایت دولت مصر رسیده كه قرار است تحت عنوان "تشكل ملی فراگیر" رسیده است.

بر پایه این گزارش جلسات برخی از سوری‌ها در یكی از هتل‌های قاهره برای اعلام موجودیت این تشكل آغاز شده است.

به گفته منابع آگاه، وظیفه مخالفان جدید سوری، هیاهو به نفع رئیس جمهور مصر و تبلیغ شعار یكپارچه سازی (مخالفان سوری در تركیه، قطر و عربستان) است. تشكیل این گروه در واقع مقدمه ای برای دخالت مصر در امور سوریه تا ابتكار عمل را از دست قطرِ دچار سكوت شده، تركیه دچار نابسامانی و سعودیِ غرق در مشكلات عربستان و بحرین بگیرد و به تنها سخنگوی مخالفان سوری تبدیل شود.

این منابع تاكید كردند كه آمریكا از این گروه به طور جدی حمایت خواهد كرد زیرا بر خلاف قطر و عربستان، مرسی منتخب مردم مصر است و مانند تركیه نیست كه دچار بحران‌های داخلی است كه نتواند هجمه‌ای رسانه‌ای ضد سوریه را سامان دهد. به این ترتیب انتظار می‌رود همچنان كه در ابتدای بحران سوریه، هجمه رسانه‌ای روزانه بود، هجمه مصری نیز به هجمه‌ای روزانه تبدیل شود.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: alalam.ir



مطالب داغ سایر بخش ها:
از امروز شیر دو نرخی شد
پس از انتخابات امریکا آماده مذاکره هستیم
ایران در متن سخنرانی اوباما و نتانیاهو
زمان اعلام نتایج آزمون کارشناسی‌ ناپیوسته
اعتراض به قرار بازداشت مهدی هاشمی