اسرائیل و ایران
یک کارشناس صهیونیستی در مسائل دفاعی با بیان اینکه «سگی که واق واق می کند، گاز نمی گیرد»، پیش بینی کرد، اسرائیل در سال جاری به ایران حمله نخواهد کرد.


به گزارش فارس، به نقل از پایگاه خبری «عاروتص شوع»، «عمیر راپاپورت»، محقق مرکز مطالعات استراتژیک «بگین-سادات» و مقاله نویس مجله «دفاع اسرائیل» با انتشار مطلبی در این نشریه نوشت: احتمالا اسرائیل سال جاری به ایران حمله نمی کند اما احتمال بیشتری وجود دارد که آمریکا علیه ایران دست به اقدام نظامی بزند.

وی با بیان مطلب فوق افزود: سگی که واق واق می کند، گاز نمی گیرد. در زمان های گذشته، هنگامی که اسرائیل به تاسیسات هسته ای عراق و سوریه حمله می کرد، تهدید نمی کرد بلکه صرفا اقدام می کرد.

این کارشناس اسرائیلی درباره حمله آمریکا به ایران نیز پیش بینی کرد، به احتمال زیاد این حادثه رخ می دهد و سپس افزود: واشنگتن در ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته ای منافعی دارد. البته از سوی دیگر، با فرض اینکه باراک اوباما، برنده جایزه صلح نوبل بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، این امکان وجود دارد که ایران اصلا مورد حمله قرار نگیرد.

عمیر راپاپورت در ادامه مدعی شد: سناریو احتمالی بعدی این است که ایرانی ها پس از غنی سازی 250 کیلوگرم اورانیوم تا سطح 20 درصد، توقف برنامه هسته ای خود را اعلام کنند و به این ترتیب، انگیزه اصلی برای حمله به خود و حتی ادامه تحریم ها را منتفی کنند و سپس بقیه مسیر به سمت تولید بمب هسته ای را مخفیانه و دور از چشمان آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه دهند.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: irdiplomacy.ir



مطالب داغ سایر بخش ها:
فراخوان بانک مرکزی برای خرید ارز از مردم
دیدار مرسی و احمدی‌نژاد در اجلاس
خودکشی زن جوان، در خیابان شریعتی نافرجام ماند!
ژاپن «هشدار زلزله» برای تهران طراحی می‌كند
واکنش کاخ سفید به اظهارات احمدی‌نژاد