رامنی و اوباما آماده می‌شوند
رئیس‌جمهوری آمریکا و رقیب جمهوری‌خواه وی با حملات لفظی به یکدیگر برای مناظره نهایی خود که قرار است روز دوشنبه برگزار شود، آماده می‌شوند.



به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا و «میت رامنی» رقیب جمهوری‌خواه وی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، امروز شنبه برای دور نهایی مناظره خود آماده می‌شوند و اوباما در کمپ دیوید و رامنی در فلوریدا به تلاش برای پیروزی در این مناظره می‌پردازند.

بر اساس این گزارش، ‌دور سوم و نهایی مناظره این دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قرار است روز دوشنبه هفته جاری در دانشگاه «لین» در «بوکا راتون» فلوریدا برگزار می‌شود.

روز گذشته، اوباما لحن تهاجمی در مقابل رامنی اتخاذ کرد و گفت که رامنی از سیاست «رامنژیا» رنج می‌برد و یک شب قبل از آن رامنی و اوباما در یک مراسم شام خیریه یکدیگر را به شوخی به استهزاء گرفتند اما روز جمعه کنایه‌ها و حملات لفظی این دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شدت پیدا کرد و اوباما در مراسم تبلیغات انتخاباتی خود با حضور 9 هزار نفر در محوطه دانشگاهی در خارج از واشنگتن در انتقاد از رامنی گفت: آقای شدیداً‌ محافظه‌کار از شما می‌خواهد که فکر کنید تمام چیزهایی که در سال گذشته اعلام کرده شوخی بوده است.

بر اساس این گزارش، اوباما پیشتر نیز در لحن‌ توهین‌آمیزی برای تمسخر سیاست‌های مالیاتی رامنی از لفظ‌هایی چون «رامنی هود» که مشابهتی به «رابین هود» دارد استفاده کرده است که البته این مسئله کمکی به وی نکرده است که بتواند اختلاف خود با رقیبش را افزایش دهد.

نامزد جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در بزرگترین میدان رزمی سیاسی در فلوریدا به مبارزات انتخاباتی خود پرداخت و به جمعیتی بیش از 8 هزار و 500 در خصوص اوباما و کمپین انتخاباتی وی گفت: آنها به حملات جزئی و بازی احمقانه با کلمات محدود شده‌اند و کمپین اوباما برای انتخاب شدن مجدد به طرز چشمگیری در حال کوچک شدن است.

وی ادامه داد: اینجا یک کشور بزرگ با فرصت‌ها و چالش‌های بزرگ است اما کمپین اوباما به صحبت در خصوص مسائل کوچک و کوچکتر ادامه می‌دهند.

«پل رایان» معاون رامنی نیز با انتقاد از کمپین اوباما گفت: آنها هیچ دستور کاری برای آینده ندارند، هیچ دستور کاری برای آمریکا ندارند و هیچ برنامه‌ای برای دور دوم ریاست‌جمهوری ندارند.

شب دوشنبه، رامنی و اوباما در یک مناظره تلویزیونی در نظر دارند در خصوص امور خارجی با یکدیگر به بحث و مناظره بنشینند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اوباما به موجب عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از عراق و راه‌اندازی عملیاتی که به گفته‌ آمریکا به کشته شدن «بن لادن» فرد شماره یک القاعده منتهی شد، در بخش امور خارجی وجهه خوبی دارد اما رامنی سیاست خارجی اوباما در خاورمیانه را از آنجایی که با رژیم صهیونیستی آنچنان همراه نیست مورد انتقاد قرار داده است.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com


 
مطالب داغ سایر بخش ها:
انتقاد از نرخ جدید تضمینی برنج
نگاهی گذرا به روابط نسبی و سببی اصولگرایان و اصلاح طلبان
انتقاد شدید اشتون از اقدام تل آویو
وقت آزمایش کردن ایران است
جزئیات قانون جدید سربازی