رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: نمی‌خواهم در بازار مسگرها ما هم تقه‌ای بزنیم و صدا درست کنیم. سعی می‌کنیم برای جلوگیری از تنش حتی‌الامکان تنش به وجود نیاوریم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامعلی حدادعادل در جمع خبرنگاران گفت: بیانیه فراکسیون اصولگرایان دیدگاه ما را به روشنی نشان می‌دهد.

وی افزود: روز 24 اسفند سال گذشته پس از انتخابات مجلس در مجلس هفتم از رییس‌جمهور سوال شد و دیدید که چه اتفاقاتی افتاد.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس را دنبال می‌کنیم ولی به این زودی‌ها جواب نمی‌دهد. فعلا مساله فوری‌مان، طرح سوال از رییس‌جمهور است که باید دید مجلس چطور به آن می‌پردازد.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: سعی می‌کنیم برای مطرح نشدن سوال در صحن علنی از راهکارهای مختلفی استفاده کنیم. بنایمان این است که در شرایط فعلی در روابط بین قوا بحران اجتماعی که به جامعه کشیده شود به وجود نیاید.

نظرمان اجرای دستور، نصیحت و هشدار رهبری است. ما هشدار رهبری را سرسری نمی‌گیریم و آن را مهم می‌دانیم و احتمال می‌دهیم که طرح سوال از رییس‌جمهور از مصادیق هشدار رهبری باشد.

حدادعادل با تاکید بر اینکه در تعداد امضاهای طرح سوال از رییس‌جمهور شک قوی داریم، گفت: تعدادی از نمایندگان هستند که امضاهایشان را پس گرفته‌ بودند ولی هیات رییسه به این مساله اعتنایی نکرد. ما تلاش داریم این مساله را از طریق آیین‌نامه حل کنیم و فکر می‌کنیم که راه‌حل آیین‌نامه‌ای وجود داشته باشد.

وی افزود:‌تعدادی از نمایندگان هستند که برای هیات رییسه قسم می‌خورند که قبل از ابلاغ طرح سوال به رییس‌جمهور به دفتر رییس‌جمهور امضاهایشان را پس گرفتند ولی هیات رییسه نه اسامی امضاکنندگان را در اختیار ما قرار داد، نه تعداد افرادی که منصرف شده بودند و نه کسانی که انصراف خود را پس گرفته بودند، اسامی هیچ یک از آنان را در اختیار ما قرار نداد. اکنون نیز تلاش می‌کنیم از طریق راه‌حل آیین‌نامه‌ای این مساله را دنبال کنیم.

حداد افزود: شکایت از هیات رییسه نیز یکی از راهکارهاست که برخی از نمایندگان دنبال آن هستند ولی بنده آن را امضا نکردم.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: شکایت از هیات رییسه از طرف فراکسیون انجام نشده بلکه افراد خود تصمیم به این کار گرفته‌اند.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب داغ سایر بخش ها:
اعدام 10 قاچاقچی عمده مواد مخدر در تهران
شمار تلفات انفجار در بغداد به 32 نفر افزایش یافت
باراک اوباما در انتخابات پیروز شد
جزئیات تصادف موتورسوار 30 میلیاردی
نرخ‌های جدید مسیرهای پروازی