یک نماینده مجلس به تشریح جزئیات جلسه (یکشنبه) نمایندگان مجلس با رئیس جمهور پرداخت.

عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به نشست نمایندگان با محمود احمدی نژاد رئیس جمهور گفت: در ابتدای این نشست 5 تن از نمایندگان از جمله حجت الاسلام رضا آشتیانی عراقی نماینده قم،  حجت الاسلام علی اکبر ناصری نماینده بابل، روح الله عباسپور نماینده بوئین زهرا، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و مهدی هاشمی نماینده تهران به نمایندگی از مجلسی ها به سخنرانی پرداختند.
 
وی با بیان اینکه مبنای این نشست مسائل اقتصادی بود، افزود: تیم اقتصادی دولت اعم از وزیر اقتصاد، وزیر صنعت، وزیر نفت و رئیس کل بانک مرکزی حضور داشتند اما به دلیل کمبود زمان نتوانستند سخنرانی کنند.
 
عضو کمیسیون آموزش مجلس در ادامه اظهار داشت: بعد از سخنرانی نمایندگان رئیس جمهور به بیان دیدگاههای خود پرداخت که البته نمایندگان نیز در اثنای سخنان احمدی نژاد مطالب مختصری را بیان کردند.
 
فیاضی با مثبت ارزیابی کردن این نشست تصریح کرد: احمدی نژاد در خصوص طرح سوال از رئیس جمهور گفت که این طرح حق نمایندگان است و من تا 10  روز اینده در صحن علنی مجلس حاضر خواهم شد تا به نفع نظام و انقلاب کار کنم.
 
عضو فراکسیون رهروان ولایت ادامه داد: احمدی نژاد در این نشست همچنین تاکید کرد که مسائل اقتصادی فعلی، ناشی از متغیرهای گوناگونی است که چنانچه از حجم تنش های داخلی کاسته شود قطعا تحریم ها نمی تواند در وضعیت اقتصادی کشور تاثیرگذار باشد.
 
وی تصریح کرد: در این نشست همچنین مقرر شد نشست نمایندگان و رئیس جمهور هر ماه برگزار شود تا اعضای قوه مجریه و مقننه در آن مسائل روز کشور را مورد بررسی قرار دهند.
 
عضو کمیسیون آموزش مجلس در پایان تاکید کرد: از فردا شاهد شیوه جدیدی در روابط دولت و مجلس خواهیم بود و سیاست و اقتصاد کشور رنگ ثبات را به خود خواهند دید.


احمدی نژاد: حرفی بر خلاف مصالح نظام در جلسه سئوال نخواهم زد/ روشنگری می کنم

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: احمدی نژاد به صراحت اعلام کرد،سئوال از رئیس جمهور حق نمایندگان است، من در جلسه سئوال از رئیس جمهور صحبت هایی برای روشنگری مردم خواهم کرد اما این روشنگری ها در چارچوب منافع نظام و انقلاب خواهد بود و حرفی که به ضرر انقلاب، نظام و مصالح مردم باشد نخواهم زد.

قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر در خصوص ترکیب نمایندگان حاضر در جلسه مشترک نمایندگان با رئیس جمهور اظهار داشت: بیش از 100 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از طیف های مختلف سیاسی از فراکسیون اصولگراین و رهروان ولایت در جلسه مشترک حضور داشتند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ابتدای جلسه نمایندگانی که خواستار نطق بودند ثبت نام کردند و قرعه کشی شد، بر اساس قرعه کشی نمایندگان برای سخنرانی در این جلسه انتخاب شدند که برخی از آنان شامل آقایان رضا آشتیانی عراقی نماینده مردم قم، ناصری نماینده مردم بابل و کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد بودند.

وی در مورد اظهارات نمایندگان در این جلسه گفت: وکلای ملت تاکید داشتند نباید در برابر حل مشکلات مردمی که وفادارانه ایستاده اند کوتاهی کرد و باید هر چه زودتر برای حل چالش های درونی و بیرونی راهکارهایی یافت.

جعفری افزود: بررسی عوامل داخلی و خارجی تاثیر گذار بر نوسانات بازار ارز نیز از سئوالات نمایندگان در این جلسات بود که البته بر اساس اظهارات آن ها این مشکلات تنها در سایه همگرایی دولت و مجلس قابل حل است.

وی تصریح کرد: نمایندگان بر این نکته اساسی تاکید داشتند که قوای مقننه و مجریه باید به جای تقابل تعامل کنند.

جعفری با بیان اینکه وزرای اقتصاد، نفت و رئیس کل بانک مرکزی در این جلسه حضور داشتند ادامه داد:  نمایندگان در این جلسه خواستند که رئیس جمهور سخنرانی کند و به سئوالاتشان پاسخ دهد زیرا وزرا در کمیسیون های مختلف در دسترس نمایندگان هستند و پاسخ های آن ها بارها شنیده شده است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان اظهار داشت: رئیس جمهور در بخش اول سخنان خود در خصوص علل جاودانگی قیام عاشورا صحبت کرد.

وی ادامه داد: احمدی نژاد در این جلسه در پاسخ به سئوالات نمایندگان در خصوص جلسه سئوال از رئیس جمهور به صراحت اعلام کرد، ما و همکاران ما فدائیان نظام و انقلاب هستیم، سئوال از رئیس جمهور حق نمایندگان است، من در جلسه سئوال از رئیس جمهور صحبت هایی برای روشنگری مردم خواهم زد اما این روشنگری ها در چارچوب منافع نظام و انقلاب خواهد بود و حرفی که به ضرر انقلاب، نظام و مصالح مردم باشد نخواهم زد.

جعفری اظهار داشت: علاوه بر این نمایندگان در اینجلسه خواستار تعامل بیشتر دولت و مجلس و بیان دستاورد های دولت به مردم و ادامه تعامل دولت و مجلس بودند.

وی ادامه داد: در میان صحبتهای رئیس جمهور برخی نمایندگان سئوالاتی را مطرح می کردند که رئیس جمهور پاسخ می داد و این امر نمایانگر نزدیکی میان رئیس جمهور و وکلای ملت در این جلسه بود.

وی تاکید کرد: در پایان جلسه نیز رئیس جمهور تاکید کردند ولایت فقیه هم خواستار حضور دولت قوی در عرصه اجتماع است.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: tabnak.ir

مطالب داغ سایر بخش ها:
سوال جنجالی نماینده کرج از رئیس جمهور
پیش‌دستی بازار در گرانی بدون مجوز
حمله مرگبار تمساح به دختر 7 ساله
فدراسیون دانشمندان آمریکا: صلح با ایران 60 میلیارد دلار سود دارد
نزدیکی به مصر به بهای دوری از ایران نیست؟