یک روزنامه اسپانیایی به نقل از برخی منابع مدعی شد که هوگو چاوز به حالت کمای موقت رفته است.

فارس:منابع آگاه به روزنامه اسپانیایی «ای‌بی‌سی» اعلام کردند که «هوگو چاوز» رئیس جمهور ونزوئلا به کمای موقت رفته و به دستگاه تنفس مصنوعی متصل است.این منابع گفته‌اند که چاوز با یک دستگاه مکانیزه، تنفس کرده و از طریق روده و رگ‌هایش تغذیه می‌شود.
روزنامه ای‌بی‌سی همچنین به نقل از این افراد گزارش داد که پزشکان روسی اعلام کردند کلیه‌های چاوز در شرف از کار افتادن است. 

 

این در حالی است که «نیکولاس مادورو» معاون و رئیس جمهور ونزوئلا روز گذشته در واکنش به شایعات مربوط به وضعیت کمای چاوز گفت که «هوگو چاوز» به هوش است اما در وضعیت پیچیده و حساسی قرار دارد.چاوز، 58 ساله که از سال 1999، قدرت در ونزوئلا را در اختیار دارد اخیرا برای سومین بار متوالی به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شده است.

  

وی چندی پیش برای چهارمین بار تحت عمل جراحی سرطان در کوبا قرار گرفت.
مادورو پیش از این در اظهاراتی اعلام کرده بود چاوز پس از عمل جراحی سرطان به عوارضی دچار شده است.
وی درباره این عوارض، اطلاعاتی ارائه نداد اما گفته می‌شود که چاوز دچار عفونت تنفسی شده است.قرار است 10 ژانویه، چاوز برای دوره جدید ریاست‌جمهوری خود سوگند یاد کند اما مشخص نیست که بتواند در مراسم تحلیف خود حضور یابد. 

 

مخالفان دولت ونزوئلا اعلام کردند طبق قانون اساسی این کشور، در صورت غیبت رئیس جمهور، انتخابات جدید باید ظرف 30 روز برگزار شود.اما مادورو در اظهاراتی با اشاره به اینکه مفاد قانون اساسی ونزوئلا اجرا خواهد شد، گفت که چاوز می‌تواند دربرابر دادگاه عالی سوگند یاد کند حتی اگر مداوای سرطان موجب شود وی نتواند دهم ژانویه (21 دی‌ماه) برای مراسم ادای سوگند در ونزوئلا حاضر شود.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com

مطالب داغ سایر بخشها:
 جزئیات حذف سهمیه بنزین خودروهای لوکس
تنها شهری که در آن زباله دفن نمی‌شود
لاریجانی کاندیداتوری‌اش در انتخابات 92 را منتفی دانست/توضیح درباره مواضع بعد از انتخابات 88
قیمت جهانی طلا کاهش یافت
ماجرای برکناری اولین وزیر زن/ دستجردی بدون تشکر رئیس جمهور رفت