امروز برخی از روزنامه ها در رفتاری هماهنگ اقدام به چاپ عکس مردی کردند که اسلحه‌ای در دست دارد.
 
این عکس برای گزارشی درخصوص اغتشاشات روز شنبه تهران انتخاب شده بود که روزنامه های وطن امروز و ایران، تیترهای «جزئیات اغتشاش خیابانی عصر شنبه تهران» و «این تروریست‌های حامی صداقت» را برایش برگزیده بودند.خبرگزاری فارس هم آن را در صفحه نخست خود منتشر کرد.

این دو روزنامه در حالی اقدام به درج این عکس کردند که به نظر می‌رسد هیچ توجهی به اطلاعیه‌های رسمی سازمان‌های قضایی نداشته‌اند چرا که روز یکشنبه دادستانی تهران با چاپ تصویر فرد مذکور درباره هویت فرد مسلح دستگیر شده در ناآرامی‌ها اطلاعیه‌ای منتشر کرد و تأکید کرد که فرد مسلح دستگیر شده مربوط به تصویر مذکور نیست.

با وجود این، دو روزنامه مورد اشاره بدون توجه به این اطلاعیه اقدام به چاپ عکس و درج گزارشی در باره اغتشاشات شهر تهران کردند. این در حالی است که مرد نشان داده شده در تصویر؛ فرد مجنون و شیرین عقلی است که همه روزه در حوالی منطقه فاطمی صبح را به شب می‌رساند و آشنای دیرین اهالی این منطقه بوده و اسلحه در دست وی نیز اسباب بازی است که در روز شنبه همانند روزهای گذشته در خیابان‌ها سرگردان بود. اما نکته جالب توجه دیگری که در عکس‌های کار شده در دو روزنامه مورد توجه قرار می‌گیرد؛ دستکاری کردن تصاویر توسط فتوشاپ است.

در عکسی که روزنامه ایران استفاده کرده زنی در تصویر دیده می‌شود که در پشت سر مرد ایستاده اما در تصویر روزنامه دیگر، اثری از این زن نیست.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:khabaronline.ir