رئیس جمهور اعلام کرد اسنادی قطعی در دست است که نشان می دهد برخی جرایم رخ داده در برخورد با بازداشت شدگان حوادث اخیر توسط " عناصر وابسته به جریانات آشوبگر " رخ داده است .
 

به گزارش خبر گزاری مهر، رئیس جمهور اعلام کرد اسنادی قطعی در دست است که نشان می دهد برخی جرایم رخ داده در برخورد با بازداشت شدگان حوادث اخیر توسط " عناصر وابسته به جریانات آشوبگر " رخ داده است . 
محمود احمدی نژاد در ادامه نشست خبری امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که آیا می توان کاری کرد تا استقلال علمی مسلمانان جهان فراهم شود، اظهار داشت: بله می شود اینکه استقلال علمی مسلمانان وجود ندارد ناشی از حاکم بودن نظام سلطه است که باید آن را بر هم بزنیم و متحد و مقتدر شویم.

وی افزود: ما پایگاه استنادات علمی جهان اسلام را تاسیس کردیم که مرکز آن در ایران است و همین کار را باید در عرصه های دیگر علمی، اقتصادی انجام دهیم تا زمانی که نظام سلطه حاکم است این بساط برپاست.

احمدی نژاد در خصوص روابط سوریه و عراق و میانجیگری ایران که سئوال یکی از خبرنگاران بود گفت: دشمنان منطقه منافع خود را در ایجاد تفرقه بین کشورهای منطقه جستجو می کنند. اراده دولت های مستکبر ایجاد تفرقه در جبهه سوریه، لبنان، عراق و ایران است و ما نمی خواهیم بگذاریم این جبهه شکل بگیرد.

رئیس جمهور افزود: هسته مرکزی این جبهه عراق و سوریه هستند. روابط دوستانه این دو کشور به نفع کشورهای منطقه است این دو کشور، کشورهای مستقل و خوب عربی اسلامی هستند. هم دو دولت و هم دیگر کشورها باید توان خود را به کار بگیرند تا روابط آنها صمیمی و سازنده باشد اما می بینیم دست های پلیدی که با کشتن انسانها و فتنه انگیزی مانع تقویت همدلی ها می شوند. به نظرم در این مرحله هم شکست خواهند خورد و ما هم با دولت و ملت عراق و هم دولت و ملت سوریه  روابط صمیمی داریم و دو دولت اراده قوی برای همکاری و تعاملات برادرانه دارند و ما از این رویکرد حمایت می کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که دولت دهم برای تشکیل کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها که مورد تاکید رهبر انقلاب بوده است چه برنامه ای دارد، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی سازوکار خوبی برای تحقق این کرسی ها طراحی کرده و تاکنون بیش از 15 کرسی تشکیل شده است. همچنین صدها گروه ایده پردازی در دانشگاه ها تشکیل شده اند.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که با حضور قاطع دانشگاهیان در این عرصه شاهد گسترش روز افزون این ایده در دانشگاه ها وحوزه علمیه باشیم.

خبرنگاری خطاب به رئیس جمهور از مشکلات و سختی های کار خبرنگاری و عدم پرداخت ها در این حوزه و مشکل بیمه خبرنگاران سخن گفت و از وی خواست تا برنامه ای برای حل مشکلات خبرنگاران داشته باشد که احمدی نژاد در پاسخ به وی گفت: این صحبت ها بخشی از واقعیت هایی است که بنده شنیده ام و معتقدم سازوکارها باید تغییر کند. شیوه رابطه خبرنگار و مدیر عامل و دیگر مسئولان معیوب است کار رسانه ای و خبری دچار نگاه ابزاری شده است عده ای در عرصه رسانه آمده اند می خواهند بزنند و ببرند. این نگاه بدی است رسانه ای که عنصر پایدار و لازمه حرکت بالنده است بدون رسانه نمی شود زندگی کرد رسانه تنظیم کننده رابطه هاست که باید دقیق و سالم و به موقع کار کند.

وی قول داد در یک مراسم افطاری یا پس از ماه رمضان در جلسه ای با حضور خبرنگاران به مشکلات آنان رسیدگی کند.

رئیس جمهور در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری که بااشاره به اظهارات وی مبنی بر اینکه عوامل متخلف در کهریزک عوامل نفوذی دشمن بوده اند پرسید آیا شما تعریف خاصی از این دشمنان دارید ؟ گفت: باور قطعی من این است که برخی اتفاقات ناشایست در کوی دانشگاه و یک بازداشتگاه به وقوع پیوست که حلقه های سناریوی آشوب بود. بنده در متن جمهوری اسلامی زندگی کرده ام و قریب 30 سال است که زندگی می کنم. اتفاقاتی که افتاد نه تنها وفاداران به انقلاب بلکه هیچ ایرانی پاک و عاشق ایران و مومن به آرمان های ملت ایران حاضر نیست دست به آن اقدامات بزند، هر کس خواسته یا ناخواسته در مقابل منافع ملت ایران و علیه منافع آن عمل کند در صف دشمن است.

احمدی نژاد گفت: افرادی که نمی فهمند اما آب به آسیاب دشمن می ریزند تعدادشان در ایران زیاد نیست. فکر می کنم باید یک دوره دشمن شناسی را با هم مرورکنیم . پس از انتخابات که حلقه های اتصال جریانات با خارج از کشور کاملا آشکار شد شخصیت های تراز اولی ، آشکارا از تبلیغات آنان حمایت کردند. تشخیص صف دشمن سخت نیست.

وی ادامه داد: هیچ مامور دلسوزی حاضر نیست که بر خلاف ماموریت، قانون و انسانیت و منافع ملی عمل کند، مگر اینکه در فضایی قرار گرفته باشد که آن حرکت را به نفع گروه و حزب خویش بداند که دیدیم این اقدامات مورد حمایت دشمنان درجه اول ملت ایران بود.

رئیس جمهور تاکید کرد: بنده اسناد قطعی دارم که برخی حوادث توسط عناصر وابسته به جریانات آشوبگر بود، اما به نام ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران.

وی ادامه داد : به نظرم کاری ناجوانمردانه است. نیروهای انقلاب در خیابانهای تهران کتک خوردند، چاقو خوردند، صدها نفر در بیمارستانها بستری شدند و جانشان را گذاشتند که کسی آسیب نبیند.

احمدی نژاد گفت : برخی آگاهانه و برخی ناآگاهانه در خط دشمن عمل کردند البته آنها که پیاده نظام بودند با رافت اسلامی نظام با آنها برخورد می کند اما آنها که در سمت فرماندهی بودند باید پاسخگو باشند.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com