رييس و مديران شركت "نيروی برق توكيو " از روستاييان آسيب ديده از تشعشعات راديو اكتيو نيروگاه اتمی فوكوشيما عذرخواهی كردند .
 
عصر ایران: "ماساتاكا شیمیزو " ( نفر وسط) رییس شركت نیروی برق توكیو و مدیران ارشد این شركت كه مالك و مدیر نیروگاه برق " دای ایچی " فوكوشیما هستند در برابر مردم آسیب دیده روستای " نامی " كه از خانه و كاشانه شان آواره شده و برای اسكان موقت به اردوگاهی در " نیهونماتسو " منتقل شده اند حاضر شدند و در برابرشان به خاک افتاده  و بابت قصورهایی كه در اداره  نیروگاه داشتند‌، عذرخواهی کردند.



این در حالی است كه مشكلات به وجود آمده در نیروگاه بر اثر زلزله ای 9 ریشتری و سونامی سهمگین پس از آن كه در تاریخ بی نظیر بود رخ داد .


روستای این آوارگان در مجاورت نیروگاه تولید برق هسته ای " دای ایچی " فوكوشیما است كه مالكیت آن متعلق به شركت نیروی برق توكیو است . روستای "نامی" هم اكنون به دلیل خطر تشعشعات رادیواكتیو تخلیه شده و ساكنان آن برای اسكان به اردوگاهی در نیهونماتسو منتقل شده اند .  پس از زلزله و سونامی 11 مارس ژاپن دهها هزار نفر از ساكنان مناطق نزدیك به نیروگاه فوكوشیما خانه و كاشانه خود را رها كرده و برای اسكان موقت به دیگر مناطق ژاپن منتقل شده اند .

فرهنگ عذرخواهی در صورت عدم موفقیت سنتی دیرین در میان مدیران ژاپنی است.

بعد از تحریر:
به نظر می رسد مسوولان ژاپنی برای این که درگیر چنین صحنه هایی نشوند و در برابر قصورها و تقصیرهایشان ، نه تنها عذرخواهی نکنند بلکه طلبکار و شاکی هم بشوند ، می توانند برای سپری کردن یک دوره کارآموزی تضمینی به یکی از کشورهای خاورمیانه در شمال خلیج فارس بروند...زود راه می افتند!
 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:asriran.com