بنابر اطلاعات دريافتی از شركت كنترل كيفيت هوای شهرداری تهران، آلاينده‌های اصلی هوای تهران نسبت به روز گذشته -21 خرداد- بسيار بيشتر شده و بالاتر از حد استاندارد است.
 
 

شهر:بنابراین گزارش هم‌اكنون میزان ذرات معلق كمتر از 5/2 میكرون در هوای تهران همچنان بالاتر از حداستاندارد بوده و دستگاه‌های سنجش آلودگی‌هوا میزان این آلاینده را 138 ppm نشان می‌دهند.میزان آلاینده منواكسیدكربن نیز 29 ppm و ذرات معلق كمتر از 10 میكرون 92 ppm است.

 

بنابراین گزارش شاخص كیفیت هوای تهران امروز -22 خرداد- 138ppm بوده و بالاتر ازحداستاندارد و در شرایط ناسالم و هشدار قرار دارد.این درحالی است شاخص كیفیت هوا در روز گذشته -21 خرداد- 105ppm بوده است.

 

در شرایط ناسالم هوا از سوی كارشناسان توصیه می‌شود، بیمارهای قلبی و ریوی، سالمندان و كودكان از فعالیت طولانی مدت و سنگین درفضای باز خودداری كنند و دیگرافراد فعالیت‌های طولانی و سنگین خود را در فضای باز كاهش دهند.

 

این گزارش می‌افزاید: افزایش تشدید بیماری‌های قلبی و ریوی و مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و افراد مسن و افزایش تعداد تنفس در عموم افراد از جمله اثرات آلاینده خطرناك ذرات معلق كمتر از 5/2 میكرون بر سلامت شهروندان است.



گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:shahr.ir
 
 
مطالب داغ اجتماعی :
روحانی مضروب ادعای ناجا را تکذیب کرد
زنان خبرنگار؛ قربانیان جدید تجاوزات جنسی
هر خانواده عراقی يك نوزاد ناقص‌الخلقه+عکس
سیاسی ‌ترین استخر کشور در انتظار بازگشایی + عکس
طرحی برای شناسایی شیطان پرستان و عرفانهای دروغین