این روزها تب جمع‌آوری آنتن‌های ماهواره‌ای دوباره بالا گرفته و حتی در خبرها آمده است: «پاکسازی ۹۰ درصد چهره شهر از وجود ماهواره».
 

برنا:این در حالی است که تبلیغات نصاب‌های آنتن ماهواره‌ای در روزنامه‌های معتبر به وفور یافت می‌شود و برخی از این افراد حتی ۲ ساعته خود را به محل مورد نظر می‌رسانند.

«افشار» نصاب آنتن است و به قول خودش کارش ضمانت هم دارد. از قیمت نصب آنتن و رسیور که می‌پرسی، می‌گوید: رسیور و آنتن هم داریم. بهتر است شب قبل تماس بگیرید و هماهنگ کنید!

محمدی اما انگار حرفه‌ای‌تر است و بلافاصله می‌پرسد: لوازم دارید؟ چند تا آنتن می‌خواهید؟ آنتن گردان می‌خواهید یا ثابت؟ و بعد از کلی پرس‌وجو می‌گوید: اگر آنتن ثابتی بخواهید که همه جهات را بگیرد باید دو تا آنتن نصب کنید و ۲ تا LNB هم نیاز خواهید داشت. دو ساعته هم در محل خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار برنا بیشتر این افراد کار نصب آنتن‌های مرکزی را هم انجام می‌دهند و بر حسب نیاز ساختمان و نظر مدیر آن، رسیور مرکزی و یا برای هر واحد مسکونی به طور جداگانه رسیور نصب می‌کنند.

البته ظهیری در این باره تاکید می‌کند: بهتر است برای دریافت شبکه‌های ماهواره‌ای هر واحد رسیور جداگانه داشته باشد که از ۵۲ هزار تا ۴۷۰ هزار تومان هزینه دارد اما معمولا اکثرا رسیور کره‌ای می‌گیرند که قیمت کمتری دارد.

نصب آنتن برای برج‌ها اما هزینه بیشتری دارد و به صورت سیستم‌های ۳۲ و ۲۴ تایی است که هزینه نصب سیستم‌های ۳۲ تایی یک میلیون و هشتصد هزار تومان است و برای این که مشتری شوید می‌گویند: بازدید از محل هم رایگان است!

"مدیریت هر ساختمان تصمیم می‌گیرد که از آنتن‌ها در چه راهی استفاده کند" این را یکی از نصاب‌ها می‌گوید و معتقد است این کار کاملا قانونی است.

ماهواره یا تلویزیون؟
بعد از دیجیتالی شدن شبکه‌های تلویزیونی، بازار نصب آنتن‌ها ماهواره‌ای و رسیورهای داخلی یا همان گیرنده دیجیتال تلویزیون داغ شده که هزینه آن ۵۰ تا۱۰۰ هزار تومان است.

شاید به این دلیل است که برخی از نصاب‌ها در ابتدا می‌پرسند: آنتن ماهواره می‌خواهید یا تلویزیون؟

ریاحی یکی از این نصاب‌ها است که بعد از این سوال می‌گوید: هم آنتن و هم رسیور ما خارجی است و کارش تضمین شده است. برای یک ساختمان با ده واحد، نصب و راه‌اندازی حول و حوش یک میلیون تومان هزینه دارد.

تعمیر و تنظیم ماهواره‌ با یک تماس ساده!
بیشتر این آگهی‌ها خدمات تعمیر و تنظیم هم انجام می‌دهند و حتی برخی معتقدند می‌توانند شبکه‌هایی که به هر دلیلی قطع شده را دوباره برگردانند. اکثرشان هم می‌گویند که باید از نزدیک آنتن و رسیور را بررسی کنند و قیمت بدهند.

با توجه به این که تبلیغات نصب آنتن های ماهواره ای به وفور در روزنامه ها و سایت های اینترنتی وجود دارد،به نظر نمی رسد کار این افراد برای مدتی هم از رونق افتاده باشد!

 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:bornanews.ir
 
 
مطالب داغ اجتماعی:
خوردن گوشت جن و شیطان حلال است!
شعار تبلیغاتی عجیب یک مدعی در کرج : رابطه مستقيم با خدا!
جایزه زوج های بدون فرزند در هند!
ماجرای درخواست يک درويش از لاريجانی !
بازداشت يك مدعی امامت در مسجد‌ الحرام