نحوه استخدام مربیان رقص در باشگاه‌های مختلف برنامه خاص خودش را دارد و حتی نرخ درصد شهریه هنرجویان هم تابع قانون خاصی نیست.

 

برنا:این روز‌ها باشگاه‌های ورزشی ویژه بانوان علاوه بر برگزاری کلاس‌های مختلف ورزشی، انواع کلاس‌های رقص را هم به نام ایروبیک پیشرفته یا کلاس‌های هیپ هاپ برگزار می‌کنند که طرفداران خاص خودش را دارد.

وقتی از مواردی که در این کلاس‌ها به هنرجویان آموزش داده می‌شود، سوال می‌‌کنید زن جوانی که پشت خط است می‌گوید:هر نوع رقصی آموزش داده می‌شود، اما فعلا رقص عربی نداریم!

شهریه این کلاس‌ها هم بین 20 تا 40 هزار تومان برای 6تا 12 جلسه است. نکته جالب این جا است که نحوه استخدام مربیان رقص در باشگاه‌های مختلف برنامه خاص خودش را دارد و حتی نرخ درصد شهریه هنرجویان هم تابع قانون خاصی نیست و برحسب مکان و نوع مدیریت باشگاه متفاوت است.

"شایسته" مدیر یکی از باشگاه‌های خصوصی در این باره به خبرنگار برنا می‌گوید: استخدام مربی بعد از آشنایی با فرد صورت می‌گیرد و آزمون خاصی هم ندارد. البته سابقه کاری فرد مهم است و به افراد مبتدی کمتر اعتماد می‌شود.

در مورد دستمزد مربیان هم ادامه داد: از هنرجویان 30هزار تومان برای 12 جلسه دریافت می‌شود که پنجاه درصد سهم باشگاه و 50درصد سهم مربی است!

برخی از باشگاه‌ها هم ترجیح می‌دهند تا از دوستان و آشنایان استفاده کنند."بهرامی" مدیر یکی از این باشگاه‌ها است که در این باره می‌گوید: بیشتر مربیان ما از طرف یکی از مربیان معرفی می‌شوند یا از شاگردان وی هستند.شهریه کلاس‌ها هم بین 30 تا 40هزار تومان متفاوت است که 40 درصد آن سهم مربی است.

صادقی مدیر یکی از باشگاه‌ها بعد از کلی سوال و جواب درباره سابقه کاری می‌گوید: در حال حاضر فقط برای هیپ‌هاپ مربی نیاز داریم که 40درصد شهریه هر هنرجو به او تعلق می‌گیرد. بهتر است حضوری تشریف بیاورید و با محیط باشگاه آشنا شوید!

از شهریه کلاس‌ها که سوال می‌کنید می‌گوید: شهریه 30 هزار تومان برای 6 جلسه است که هفته ای یک جلسه برگزار می‌شود.

نکته جالب اینجا است که تنها تعداد معدودی از باشگاه‌ها از برگزاری این کلاس‌ها خودداری می‌کنند و بیشترشان برای اینکه مشتری خودشان را از دست ندهند اقدام به برگزاری این کلاس‌ها می‌کنند تا جایی که در برخی از باشگاه‌ها تعداد کلاس‌های رقص بیشتر از کلاس‌های ورزشی است.

این که برگزاری این کلاس‌ها در باشگاه‌های ورزشی مجاز است یا خیر موضوع این گزارش نیست بلکه سوال این جا است که آیا اداره اماکن نظارتی بر عملکرد باشگاه‌های ورزشی بانوان دارد یا خیر؟


 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:bornanews.ir
 
 
مطالب داغ اجتماعی:
توهين يك رستوران دار تگزاسی به ايرانيان
تصویب و ابلاغ شرایط جدید خدمت سربازی
گاف سنگین آموزش و پرورش در کتاب درسی!
انتظار برای سفر حج به 14 سال رسید
ارتباطات نامشروع در کمپ های ترک اعتیاد