مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از نصب تابلوهای «کلاس ششم» در مدارس پس از تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز برای این پایه تحصیلی، از نیروهای آموزشی موجود و کارمندان اداری تحصیل‌کرده در رشته‌های آموزش ابتدایی استفاده می‌کنیم.

آفتاب:سیدعلی یزدیخواه، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص جزئیات تأمین نیروی انسانی و فضاهای آموزشی برای استقرار پایه ششم ابتدایی در مدارس پایتخت، گفت: در سال تحصیلی آینده در مدارس شهر تهران به 2 هزار و 745 کلاس درس پایه ششم ابتدایی نیاز خواهیم داشت که فضاهای فیزیکی مورد نیاز برای استقرار آنها کاملاً تأمین شده است.

وی اضافه کرد: 90 درصد این فضاها در داخل مدارس ابتدایی فعلی «جانمایی» شده است و ما نیز در حال ارسال شیوه‌نامه‌ای به مدارس هستیم که بر اساس آن، تابلوی کلاس ششم را پس از تعطیلات نوروزی بر سر در اتاق‌های مربوطه نصب کنند تا همه متوجه شوند که هیچ مشکلی برای تأمین فضا نداریم.

یزدیخواه درباره جزئیات تأمین نیروی انسانی این پایه نیز عنوان کرد: برابر با تعداد کلاس‌های پایه ششم در شهر تهران و براساس سیستم «تک‌معلمی»، به 2 هزار و 745 معلم نیاز داریم که بر این اساس، نیروهای مورد نیاز از نیروهای موجود در دوره ابتدایی و افراد داوطلب دوره راهنمایی، کارمندان اداری تحصیل‌کرده در رشته‌های آموزش ابتدایی و 265 آموزشیار نهضت سوادآموزی که مأموریت آنها در نهضت امسال خاتمه می‌یابد، استفاده می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران درباره آموزش‌های این افراد گفت: 290 ساعت آموزش برای معلمان دوره ابتدایی طراحی شده و آموزش‌های عمومی نیز از ابتدای بهمن ماه آغاز شده است.

وی ادامه داد: عناوین دروس پایه ششم مشخص است و سرفصل‌ها نیز در حال ابلاغ است، بنابراین با توجه به اینکه تا پایان خردادماه 91 برای برگزاری دوره‌های آموزشی فرصت داریم، دوره‌های عمومی آموزش ابتدایی هم‌اکنون در حال برگزاری است و دوره‌های تخصصی نیز پس از ابلاغ سرفصل‌های پایه ششم اجرا می‌شود.
 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:aftabnews.ir