مديركل پيشگيری و درمان اعتياد سازمان بهزيستی كشور با هشدار نسبت به شيوع انواعی از اشكال نوظهور خانواده در كشور، گفت: حدود 7 ـ 8 شكل جديد از خانواده در كشور قابل تشخيص است كه از اين ميان می‌توان به خانواده‌های «مجازی» و «هم‌بودی» اشاره كرد.

 

ایسنا:فريد براتي سده ، با اشاره به شيوع آسيب‌هاي اجتماعي نوپديد در جامعه و با تاكيد بر اينكه مراكز مشاوره اصلي‌ترين واحد رصد آسيب‌هاي اجتماعي هستند، افزود: طبق آمار ارائه شده، در مراجعات اخير به مراكز مشاوره، اغلب يك "سه ضلعي عشقي" مشاهده مي‌شود. اين سه ضلعي بر اثر سوء مصرف رسانه‌اي ايجاد شده و جزئي از آسيب‌هاي نوپديد به شمار مي‌رود كه به وضوح در جامعه ديده مي‌شود.

وي در ادامه با بيان اينكه عشق مثلثي به مد اجتماعي ناصحيحي در جامعه تبديل شده است، گفت: اين مد تحت تاثير شبكه‌هاي ماهواره‌اي، رسانه‌هاي اينترنتي، فيلم‌ها و غيره در جامعه رواج يافته است.

به گفته براتي، در اين رسانه‌ها نوع خاصي از روابط بين افراد كه «عشق مثلثي» ناميده مي‌شود، تبليغ و مشاهده مي‌شود، به طوري كه فرد داراي همسر با افراد ديگري نيز در ارتباط است.

براتي با اشاره به اشكال جديد خانواده اعم از ديجيتالي و هم بودي، عنوان كرد: اين اشكال جديد خانواده به دليل پيچيدگي‌هاي فناوري وتكنولوژيكي و شرايط جديد موثر از آنها در همه دنيا ايجاد شده‌اند و مختص جامعه ما هم نيستند.

وي در تعريف خانواده مجازي به ايسنا، گفت: خانواده مجازي يا ديجيتالي به خانواده‌اي اطلاق مي‌شود كه در آن زن و شوهر از يكديگر جدا هستند و تنها از طريق ارتباطات ديجيتالي؛ موبايل و اينترنت با هم در ارتباط هستند.

اين آسيب شناس اجتماعي در ادامه با اشاره به خانواده‌هاي هم‌بودي نيز اظهار كرد: در اين خانواده‌ها دختر و پسر بدون عقد شرعي و قانوني و تنها به واسطه زندگي كردن با هم عنوان "خانواده" را يدك مي‌كشند، در حالي كه تنها سطحي از تعهدات در بين آنها وجود دارد.

وي در ادامه با بيان اينكه وجود اين نوع خانواده در كشور در سالهاي اخير به مراكز مشاوره گزارش شده، گفت: اين پديده در كشور ما بسيار كم و تنها در كلانشهرها ديده مي‌شود.

براتي در ادامه با بيان اينكه اين موضوع به لحاظ تربيتي مساله‌ساز مي‌شود، تاكيد كرد: بايد با آگاهي‌رساني با اين آسيب‌هاي مبارزه كرد.

مديركل پيشگيري‌ و درمان اعتياد بهزيستي در ادامه با تاكيد بر اينكه اين موضوع به سبب سختگيري‌ها در ازدواج ايجاد شده است، اظهار كرد: بايد با از سر راه برداشتن موانع ازدواج، جوانان را به مسير عقد شرعي سوق داد.


 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir

 
 
مطالب داغ سایر بخشها:
روایت آخوندی که پسرش سی‌دی‌های مستهجن نگاه می‌کرد
پیوند دو مجری بی بی سی و صدای آمریکا در پارتی شبانه + تصویر
یک ماجرای واقعی درباره شخصی که به خدا نامه نوشت و خدا جوابش را داد!!+متن نامه
اعترافات مسئول تجاوز به دختران در سوریه!