قرائتی گفت:اگر يک روز مردم تهران تصميم بگيرند همگی نماز بخوانند مسجد کم می آيد و آبرويمان می رود.
آريا:حجت الاسلام والمسلمين قرائتي که امروز در پنجاه و چهارمين اجلاس شوراي عالي استانها به عنوان ميهمان ويژه حضور به هم رساندند با بيان اين که ساختن مساجد بايد در دستور کار همه باشد ،گفت:من به شهري رفته بودم يک منطقه با جمعيت 50 هزار نفر يک مسجد نداشتند. در پرديسان قم نيز با جمعيتي بالغ بر 40 هزار نفر تنها 2 مسجد در حال ساخت است.

وي در ادامه گفت:امام (ره) در خصوص ساخت مصلي تهران فرموند مصلي بزرگ و محکم بسازديد و به دنبال تجملات نباشيد ما به دنبال تجملات رفتيم و اين شد که مصلي تهران بعد از 30 سال هنوز تمام نشده و کارخانه پنير گلپايگان از مصلي تهران جلوتر است.

حجت الاسلام قرائتي اضافه کرد:اگر يک روز مردم تهران تصميم بگيرند همگي نماز بخوانند مسجد کم مي آيد و آبرويمان مي رود.

مسجد بازار براي دوره ناصرالدين شاه بوده و تنها 10 هزار نفر جمعيت دارد و امروز بازار 100هزار نفر جمعيت اگر بازاريها تصميم بگيرند همگي نماز بخوانند مسجد نداريم.

وي در ادامه به ساخت سالن هاي متعدد اشاره کرد و گفت: در همين خيابان فاطمي کانون پرورش فکري ،جهاد کشاورزي،بيمه ،وزارت کشور و ... چندين سالن دارد که تنها داخلش باد مي رود و هزينه هاي زيادي براي آن خرج شد اما مسجد ساخته نمي شود.

رئيس ستاد اقامه نماز خاطر نشان کرد:در کتابهاي درسي ارتفاع کوه هيمالايا نيز تدريس مي شود اما يک بچه ي اهل کاشان ،فيض کاشاني را نمي شناسد و ما مفاخر خود را فراموش کرده ايم و چشممان به غرب است.

وي از تمامي مسئولان خواست تا ساخت مساجد و ترويج علوم قرآني را در سرلوحه کارهاي فرهنگي خود قرار دهند.

 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:aryanews.ir
 
 
 
مطالب داغ سایر بخشها:
واکنش احمدی‌ نژاد به اهدای دستبند طلا
جزییات پرونده"خودکشی دختری به دلیل تعرض هنر پیشه معروف"
فرق ازدواج موقت با زنا چیست؟
وصیت حافظ اسد به پسرش در خصوص ایران
فروش بیسکویت حرام در بازارهای تهران با مجوز وزارت بهداشت + عکس