از اعضای خانواده ترانه که در این حادثه همراه او بودند، هفت نفر در این حادثه کشته شدند که یکی از آنها برادر هفت ساله‌اش ـ شعیب ـ بود.
ایسنا:جايزه بخش عكاسي خبري (Breaking News) پوليتزر به مسعود حسینی، عکاس افغان رسيد.

عكس مسعود حسینی دختری کوچک را نشان مي‌دهد كه در جریان یک انفجار انتحاری در مراسم عاشورای سال گذشته کابل در ميان كودكان كشته و مجروح شده ايستاده است و گريه مي‌كند.

به گزارش آسوشيتد پرس، اين عكس در ششم دسامبر سال 2011 ميلادي ثبت شده و گريه و شيون دختري 12 ساله به نام «ترانه اكبري» را به ثبت رسانده است.

از اعضاي خانواده ترانه که در این حادثه همراه او بودند، هفت نفر در این حادثه کشته شدند که یکی از آنها برادر هفت ساله‌اش ـ شعیب ـ بود.



بنا بر اين گزارش، در بخش عكاسي ويژه (Feature Photography) ، عکاس برنده پولیتزر، «کریگ اف. واکر» بود.

اين هنرمند براي « دِنوِر پست» كار مي كند و مجموعه عكس‌هاي او سربازان آمریکایی مبتلا به اختلال «استرس بعد از آسیب» (post traumatic stress disorder) را به تصوير كشيده است كه پس از حضور در افغانستان و عراق دچار آن شده‌اند.

در بخش موسيقي نيز، «شب ساكت : اپرا در دو پرده» نوشته «كوين پوتس» برنده جايزه شده است.

جایزه پولیتزر (Pulitzer Prize) جایزه‌ای در روزنامه‌نگاری، ادبیات و موسیقی است که بخش‌های گوناگون دارد. این جایزه معتبرترین جایزه روزنامه‌نگاری در آمریکا است که هر ساله (از سال ۱۹۱۷) با نظارت دانشگاه کلمبیا به روزنامه‌نگاران (و نیز به نویسندگان و شاعران و موسیقی‌دانان) داده می‌شود. این جایزه به‌نام بنیان‌گذار آن جوزف پولیتزر، روزنامه‌نگار مجاری‌‌تبار آمریکایی، در سده نوزدهم نام‌گذاری شده‌ است.

هم‌چنین هر ساله بنیاد پولیتزر جوایز نیم میلیون دلاری خود را به بهترین عکسهای خبری در زمینه‌های مختلف اهدا می‌کند که در میان تمام عکسهای خبری جهان به عنوان بهترین عکس خبری افشاگرانه و جسورانه معرفی می‌شوند.

 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir
 
 
مطالب داغ سایر بخشها:
از لباس پوشیده اشتون تا دشمنی عریان برخی همسایگان!
اظهارات آیت الله جوادی آملی درباره همجنس‌بازی
سفر به عجیب‌ ترین اقامتگاه روی زمین + گزارش تصویری
نظرات عجیب الهام درباره مجمع تشخیص
جزئیات جدیدی از تخریب آلونک «ننه علی»