در این جلسه از دادگاه او همچنین عنوان کرد که از حدود 15 سالگی نسبت به مهاجران بدبین شد و از حدود 14 سال قبل در اندیشه اقدام خشونت آمیز در این رابطه بود.

فرارو:آندرس برینگ بریویک اعتراف کرد به دلیل مخالفت با چندفرهنگی شدن اروپا دست به این اقدام زده است. او گفت قصد داشت سر نخست وزیر سابق نروژ را از بدن جدا کند. 

به گزارش يورونيوز، عامل کشتار نروژ در روز چهارم محاکمه اش بر خلاف روزهای پیشین بدون سلام مخصوص نازیها وارد جلسه دادگاه شد. او گفت قصد داشت صدها نفر را از بین ببرد و امیدوار بود در حمله اش بتواند تمام اعضای دولت را بکشد.

آندرس بریویک 33 ساله افزود: به کمک بازیهای کامپیوتری خود را برای حملات آماده کرده بود.

"‌به مدت یک سال مشغول بازی کامپیوتری «ورلد آو وارکرفت» بودم و گاهی اوقات شانزده ساعت در روز با این بازی خود را مشغول می کردم."

در این جلسه از دادگاه او همچنین عنوان کرد که از حدود 15 سالگی نسبت به مهاجران بدبین شد و از حدود 14 سال قبل در اندیشه اقدام خشونت آمیز در این رابطه بود.

یکی از بازماندگان واقعه کشتار نروژ می گوید: خود من بازیهای خشن کامپیوتری را استفاده کرده ام اما راه نمی افتم و کودکان را به رگبار ببندم. نصف افرادی که در جزیره بودند همین بازیها را استفاده کرده اند.

" این بخشی از فرهنگ ما است و این بازیها در فرهنگ جوانان ما نقش بسته است. عجیب است اگر کسی چنین اقداماتی را به بازیهای ویدیوی ربط بدهد به جای نظرات فاشیستی سیاسی."

برینگ برویک در روز 22 ژوییه سال گذشته میلادی با بمبگذاری در مقابل ساختمان دولت جان هشت نفر را گرفت.

او ساعاتی پس از این بمبگذاری حاضران در اردوی جوانان حزب کارگر را که در جزیره اوتویا گرد آمده بودند به گلوله بست و 69 نفر از آنها را کشت.

 
 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:fararu.com
 
 
مطالب داغ سایر بخشها:
واکنش امام جمعه تهران به مزاح قرائتی
عکس/ وقتی محمدرضا شاه،امام جماعت می شود!
مردی که 2 ماه اینجا زنده ماند! (+تصاویر)
تصاویر/ علاقه خاندان پهلوی به حیوانات
كشف كارخانه بچه‌ سازی در نيجريه!!