قاضی سراج گفت: متهمان می گویند اگر یکسال دیرتر این پرونده رسیدگی می شد و کشف می شد مبلغ اختلاس به 10 هزار میلیارد تومان می رسید.

 

مهر:رئیس دادگاه فساد بزرگ مالی در واکنش به دفاعیات وکیل مدیرعامل سابق شرکت فولاد فام اسپادانا گفت: من دارم خودم را می بازم؛ نه به عنوان قاضی بلکه به عنوان شهروند ایرانی، اگر بدانید با این کشور چکار کرده اند وکالت را قبول نمی‌کردید.

در ادامه نهمین دادگاه فساد مالی بزرگ ، فلاحیان در دفاع از موکلش گفت: آقای م. 21 سال کارمند عالی رتبه در خدمت گروه فولاد فام بوده است.من نمی خواهم برای موکلم توشه برگیرم و شرم دارد بگوید بسیجی هستم زیرا مردم سوال خواهند کرد چرا و رسانه هم تحلیل می کنند که چرا یک برادر شهید و یک وزیر و معاون وزیر در این پرونده هستند. کدام مسئول در خواب است ؟ چند کارمند یقه چرکین این فساد را پدید می آورد؟

وکیل مدیرعامل سابق شرکت فولاد فام اسپادانا ادامه داد: اگر دفاعیاتم قانع کننده نبود موکلم را مجازات کنید. اخلال و کلاهبرداری و اخذ وجوه نامشروع از اتهامات موکل من است ولی نحوه تفهیم اتهام قابل بحث است. در بخش اخلال در نظام اقتصادی که در قانون مجازات آمده است جزو طرق مصداقی نیست و آمده است از طریق ضرب سکه و اسکناس و قاچاق.

همچنین اخلال در نظام تولید کشور که متاسفانه صادر کنندگان کیفرخواست با این استدلال خودشان قانون درست کردند و می گویند تبانی با مدیران بانکی مفسد.در حالی که در قانون مفسد بانکی نداریم.

وی اظهار داشت: آقای مه آفرید خسروی دارنده 40 کارخانه معتبر در کشور و 20 شرکت واسطه ای است و در جایی با موکلم آشنا شده تا اینکه شرکت را خریده است.حالا یک دفعه ای موکل من می شود سردسته کلاهبرداری؟ در قانون آمده است کلاهبردار با استفاده از برخی اقدامات، مالی کسی را ببرد.آیا تعریفی در شبکه یا باند داریم؟ شبکه و باند چند نفر هستند؟ما باید روشن کنیم موکل من چه مالی را برده و این مال کجا است؟ موکل من قبض روح شده است.

آیا واقعا 11 تریلیارد ریال به جیب  وی رفته است. کل زندگی موکل من 500 میلیون نمی شود. شما می گویید 53 فقره ال سی در حالی که تنها 13 فقره ال سی در زمان مدیریت ایشان باز شده است.

وکیل چهارمین متهم پرونده گفت: تمامی وجوه ال سی ها تسویه شده و پول دولت بازگشته است. وزارت اطلاعات در گزارش خود اعلام کرده است که خسروی از حسن نظر موکل من سوء استفاده کرده است.

با این اظهارات قاضی دادگاه در جواب وکیل متهم گفت: من دارم خودم را می بازم،  نه به عنوان قاضی  بلکه به عنوان شهروند ایرانی ، اگر بدانید با این کشور چکار کرده اند وکالت را قبول نمی کردید. وجدان داشته باشید. آقای وکیل شما که ادعای حزب اللهی بودن می کنید ببینید آنها گوشت و کشاورزی و فولاد کشور را گرفتند. اینها کشور را خوردند، آقای فلاحیان ببینید پولها در برزیل و دبی مصرف شده است. برای حق الوکاله نباید خودتو بفروشی. حالا آمدید از پارچه پشت سر من ایراد می گیرید.
 
قاضی سراج گفت: متهمان می گویند اگر یکسال دیرتر این پرونده رسیدگی می شد و کشف می شد مبلغ اختلاس به 10 هزار میلیارد تومان می رسید.
 
مدیرعامل سابق شرکت فولاد فام اسپادانا در جایگاه قرار گرفت و در آخرین دفاعیات خود گفت: من شرکتم را با 3 میلیارد تومان فروختم.من فکر نمی کردم باند بودند.الان فهمیدم.من از کجا می دانستم کلاهبرداری است. فکر می کردم داریم به مملکت خدمت می کنیم.من یک ریال پول نامشروع نگرفتم. 82 میلیون حقوق گرفتم بابتش کار کردم. از قاضی می خواهم حکم برائتم را صادر کنم .

 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com
 
 
 
 
مطالب داغ سایر بخشها:
عکس / بوسه دوباره یک کاندیدا بر صندوق رای
راه اندازی سرویس «پیامک اینترنتی تلفن ثابت»
سرگذشت عجیب دختری ۱۷ ساله‌ با ۷ فرزند! +تصاویر
تصاویر/ مرد ۱۲۶ ساله در ابرکوه
عکس دیده نشده از سید احمد خمینی در دوران جوانی