آموزش و پرورش به خاطر معلمان بازنشسته پیشتاز اجرای بیمه طلایی بازنشستگان شد، در حالی كه این موضوع ارتباطی به آموزش و پرورش ندارد و تنها از سر دلسوزی پیگیر این بیمه بودیم.

وزیر آموزش و پرورش ضمن عذرخواهی از بازنشستگان فرهنگی به علت توقف اجرای «بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی» استفاده از مزایای بیمه طلایی را حق طبیعی این قشر دانست و در عین حال گفت: از لحاظ قانونی امكان ادامه اجرای بیمه طلایی توسط آموزش و پرورش وجود ندارد، وگرنه قطعا اجرایی می‌شد.

حمیدرضا حاجی بابایی اظهار كرد: آموزش و پرورش به خاطر معلمان بازنشسته پیشتاز اجرای بیمه طلایی بازنشستگان شد، در حالی كه این موضوع ارتباطی به آموزش و پرورش ندارد و تنها از سر دلسوزی پیگیر این بیمه بودیم.

وی افزود: مقرر شده بود وزارت رفاه بخش زیادی از كارهای مربوط به این بیمه را انجام دهد و آموزش و پرورش نیز آماده هرگونه كمك و همكاری بود، اما چون بازنشستگان تحت پوشش وزارتخانه و سازمانهای دیگری هستند، آموزش و پرورش كاری نمی‌تواند انجام دهد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بازنشستگان فرهنگی تحت پوشش بیمه تكمیلی هستند و بر اساس تفاهم نامه مقرر شد این مبلغ و مبلغ عائله‌مندی در اختیار بیمه ایران قرار بگیرد تا بیمه نقره‌ای بازنشستگان فرهنگی طلایی شود، اما آنها قرارداد را امضا نكردند، چرا كه ترجیح آنها برای انعقاد قرارداد با شركت بیمه آتیه سازان حافظ بود.

حاجی بابایی گفت: هر زمان كه سازمان بازنشستگی اعلام كند آمادگی اجرای بیمه طلایی بازنشستگان همچنان از سوی آموزش و پرورش وجود دارد.

حاجی بابایی ضمن عذرخواهی از همه بازنشستگان فرهنگی ادغان كرد: حق طبیعی این افراد بهره‌مندی از مزایای بیمه طلایی است اما از لحاظ قانونی امكان اجرای آن توسط آموزش و پرورش وجود ندارد وگرنه قطعا اجرایی می‌شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: همه تلاشم را برای اجرای این بیمه انجام دادم، اما انجام نشد.

به گفته حاجی بابایی امسال ۱۵ هزار معلم بازنشسته می‌شوند و با احتساب ۱۰ هزار معلم صعب‌العلاج، حدود ۲۵ هزار نفر از آموزش و پرورش خارج خواهند شد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: alef.ir


مطالب داغ سایر بخش ها:
نماینده ای که با الاغ به مجلس رفت+عکس
قالپاق دزدي كه مجري VOA شد
برادران هاشمی رفسنجانی /عکس
تلفن همراه ناصرالدین شاه + عکس