آن دسته از مشمولان متولد آبان‌ماه 1372 به بعد و كسانی كه بعد از شهریورماه 90 فارغ‌التحصیل شده‌اند نیز از تاریخ فراغت از تحصیل به مدت یكسال مهلت معرفی خواهند داشت.

سرهنگ محمدرضااكبر حلوایی درباره مهلت معرفی مشمولان متولد سال‌های 72 و قبل آن، گفت: با توجه به این كه در قانون وظیفه عمومی تغییراتی در مورد سن مشمولیت یا مهلت معرفی مشمولان ایجاد شده،بنابراین ممكن است برخی از مشمولان متولد 72 و قبل آن به علت عدم‌آگاهی از این تغییرات، وضعیت خدمتی خود را تاكنون تطبیق نداده‌اند و وارد غیبت شوند.

وی افزود: با تدابیر صورت گرفته متولدان ماه‌های فروردین تا آبان‌ماه 1372كه تا شهریور ماه 90 موفق به اخذ دیپلم یا پیش‌دانشگاهی شده‌اند تا پایان شهریورماه سال 91 مهلت دارند، وضعیت خدمتی خود را از طریق دفاتر خدمات الكترونیك انتظامی (پلیس +10) مشخص كنند و تا این زمان غایب محسوب نمی‌شوند.

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد: آن دسته از مشمولان متولد آبان‌ماه 1372 به بعد و كسانی كه بعد از شهریورماه 90 فارغ‌التحصیل شده‌اند نیز از تاریخ فراغت از تحصیل به مدت یكسال مهلت معرفی خواهند داشت.

حلوایی تصریح كرد: متولدان سال‌های قبل از 72 كه در خرداد ماه سال 90 در مقطع متوسطه فارغ‌التحصیل شده‌اند چنانچه تا خرداد ماه سال 91 خود را معرفی نكرده باشند، وارد غیبت شده و مجاز به ادامه تحصیل در دانشگاه نیستند. اما كسانی كه بعداز خرداد ماه 90 فارغ‌التحصیل شده‌اند بدلیل انطباق با قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب (22 آذر ما سال 90) تا مهلت یكساله معرفی خود پس از فراغت از تحصیل، غایب محسوب نمی‌شوند.

 




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب داغ سایر بخش ها:
برخورد با بدحجابی در یک کنسرت دیگر
علت جالب درخواست طلاق همسر اوباما
دیگر نمی‌توان روابط جنسی را سانسور کرد!
برهنگی "گلشیفته ی" مصری، توطئه یا اتفاق؟
ديدار خاله شادونه با خانواده هاي قربانيان حادثه خرمدره (+عکس)