مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران از مراجعه گسترده مردم این استان برای اهدای خون پس از وقوع زلزله در آذربایجان شرقی خبر داد.

بشیر حاجی بیگی افزود: میانگین اهدای خون در طول سال ، روزانه هزار واحد است که در ماه رمضان به 600 واحد کاهش یافت اما پس از وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی ، از صبح دیروز تا ساعت 4 بامداد امروز این رقم به بیش از 1750 واحد رسید .
 
وی گفت: این میزان خون از حدود سه هزار مراجعه کننده به پایگاه های انتقال خون استان تهران دریافت شد و هم اکنون دیگر نیازی به دریافت خون با گروه های مثبت نیست .
 
مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران در عین حال با بیان اینکه فقط 10 درصد مردم گروه خونی منفی دارند از مردم با این گروه های خونی خواست برای اهدای خون خود به پایگاه های انتقال خون مراجعه کنند.
 
حاجی بیگی گفت: در روز نخست وقوع زلزله در آذربایجان شرقی ، در مجموع از استان های تهران ، البرز و کرج 1200 واحد خون به مناطق زلزله زده ارسال شد و هم اکنون درخواستی از این استان نداریم.
 
وی افزود: مردم استان تهران در شب های قدر نیز نزدیک پنج هزار واحد خون اهدا کردند .  مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران گفت: 21 پایگاه انتقال خون این استان آماده دریافت خون اهدایی مردم است .




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: fardanews.com




مطالب داغ سایر بخش ها:
نامه دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی به دبیر کل سازمان ملل
تصاویر هوایی از زلزله آذربایجان شرقی
شایعه جدایی فاروق الشرع از بشار اسد
احتمال‌ سوء‌قصد به‌ جان‌ بشار اسد
رهبری هم از صدا و سیما انتقاد دارد