استاندار تهران, آثار زلزله
لزوم آمادگى ادارات و دستگاه هاى مختلف در برابر زلزله احتمالى در تهران



استاندار تهران با بيان اينكه چندان كمبود امكانات در تهران نداريم و مشكل ما بحث مديريت هماهنگ و يكپارچه و اقدام سريع است ، بر لزوم آمادگى ادارات و دستگاه هاى مختلف در برابر زلزله احتمالى در تهران تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار ايسنا مرتضى تمدن در جلسه شوراى ادارى استان تهران كه صبح ديروز در وزارت كشور برگزار شد، با اشاره به حادثه زلزله استان آذربايجان شرقى تاكيد كرد: درباره اين حادثه، توجه ما به مسئوليتى است كه در حوزه مديريت بحران داريم.

وى با بيان اينكه به هر ترتيب امكان وقوع و تكرار اين حادثه وجود دارد ، اظهار كرد: مهم اين است كه ما چطور خودمان را با اين حادثه تطبيق دهيم تا چنين حادثه اى كمترين تبعات را داشته باشد.

تمدن با بيان اينكه عملكرد دستگاه ها و سازمان هاى مربوطه در بحث كمك به زلزله زدگان قابل تقدير است ، خاطرنشان كرد: البته بايد توجه داشت كه ما هنوز كار زيادى در آن منطقه داريم و اسكان موقت، بخش كوچكى ازكارماست؛ چراكه هرچه به سمت پاييز و زمستان مى رويم، با توجه به سرماى هوا در آن منطقه، بايد امكانات بيشترى براى سكونت آسيب ديدگان فراهم شود.

استاندار تهران افزود: اگر چنين حادثه اى در تهران و شهرستان هاى اطراف آن رخ دهد، حجم مديريت ما بايد بالا باشد. اين در حالى است كه من احساس مى كنم گاهى فراموش مى كنيم در كنار ما هم امكان وقوع اين حادثه به شدت وجود دارد. تهران از هر طرف در معرض گسل هاى بزرگ و عمده قرار دارد. بنابراين من از تمامى مسئولان، دستگاه ها و سازمان ها مى خواهم كه دچار فراموشى، رخوت و سستى در مديريت بحران نشوند.

وى با تاكيد بر اينكه اين رخداد و رخدادهاى مشابه آن بايد ما را بيدارتر و متوجه تر از قبل كند ، تاكيد كرد: ما بايد در تهران آمادگى بالايى داشته باشيم. البته طرح اين موضوع به معناى ايجاد ترس و خالى كردن دل مردم نيست بلكه بواسطه حقيقتى است كه هر لحظه ممكن است اتفاق بيفتد و ما بايد اقداماتى چون شدت دادن به مانورهاى زلزله را بيشتر كنيم. تمدن با تاكيد بر اينكه خود زلزله يك حادثه است و بحران نيست ، تصريح كرد: اگر چنين حادثه اى به خوبى مديريت نشود تبديل به يك بحران خواهد شد. اگر نتوانيم به موقع در محل حضور پيدا كنيم و خدمت رسانى داشته باشيم و آشفتگى و نارسايى به وجود بيايد بحران ايجاد مى شود.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: abrarnews.com



مطالب داغ سایر بخش ها:
زمان آغاز ثبت نام مسکن مهر در پرند
حمله به ایران بلوف یا واقعیت؟
ارز مرجع شناور یا تك‌نرخی؟
محاکمه عامل جنایت در باشگاه بدنسازی
آخرین جزئیات ابلاغ حکم مه آفرید