فرمانده انتظامي تهران بزرگ گفت: بحث جمع‌آوري خانه‌هاي مجردي يك بحث من‌درآوردي بود و واقعيت نداشت.
 
به گزارش فارس، سردار عزیز‌الله رجب‌زاده امروز در مراسم افتتاح 17 ایستگاه سیار پلیس در منطقه 12 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف پلیس جمع‌آوری بیغوله‌ها كه محل تجمع مجرمان، معتادان و افراد فراری بود.

سردار رجب‌زاده افزود: در جمع‌آوری و ساماندهی بیغوله‌های مجرمان 407 خانه متروكه و آلونك كه بین 13 تا 40 اتاق داشت شناسایی و به زودی با حكم قضایی تخلیه و تخریب خواهد شد.

وی گفت: این آلونك‌ها بین 30 تا 70 هزار تومان اجاره داده می‌شود و افراد معلوم‌الحال مجرم و خطرناك در این خانه‌ها سكونت داشتند.

سردار رجب‌زاده گفت: ستادی در منطقه 12 برای ساماندهی ساكنین غیرمجاز این بیغوله‌ها تشكیل شده و اقدامات خود را به زودی عملیاتی خواهد كرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه گفت: منطقه 12 تهران قلب اقتصاد كشور است و بیش‌ترین متدینین شهر تهران در این منطقه حضور دارند. اقتصاد كشور از طریق بازار مركزی تهران تامین می‌شوند.

سردار رجب‌زاده در ادامه افزود: نظم و انضباط و احساس امنیت در این منطقه حائز اهمیت است طرح انضباط اجتماعی با نظر فرمانده نیروی انتظامی شهردار تهران و وزارت كشور و براساس نظرسنجی‌ها اجرایی این طرح را در منطقه12 در اولویت قرار داد.

سردار رجب‌زاده افزود: اشكالات و معایب طرح انضباط اجتماعی پس از اجرایی 4 ماهه در منطقه 3 شهرداری تهران برطرف شد. ضروری‌ترین منطقه‌ای كه باید احساس امنیت، نظم و انضباط در آن به وجود می‌آید منطقه 12 بود.

وی گفت: با گذشت 12 روز از اجرای طرح انضباط اجتماعی آثار ترافیكی و امنیتی این طرح مشهود است.

سردار رجب‌زاده گفت: هدف از اجرایی طرح انضباط اجتماعی انتظام بخشی شهری است كه سال‌ها به فراموشی سپرده شده بود و به همین دلیل بسیاری جرم‌ها در این بی‌نظمی و آشفته بازار روی می‌داد.

فرمانده فاتب اظهار داشت: با طرح انضباط اجتماعی بسیاری از تخلفات و بی‌نظمی‌ها را به نظم خواهیم كشید و از تمام توان پلیس پایتخت برای مقابله با مجرمان و پیشگیری از جرم استفاده خواهیم كرد.

وی افزود: با اجرایی طرح انضباط اجتماعی در منطقه 3، مراجعات به كلانتری‌ها به یك سوم كاهش یافت، 40 درصد تصادفات و 60 درصد از جرائم نیز كاهش محسوس یافت. همچنین تماس با سامانه 110 نیز یك سوم كاهش داشت.

سردار رجب‌زاده تأكید كرد: براساس نظرسنجی‌ها 85 درصد مردم از اجرایی طرح از منطقه 12 رضایت دارند و با توجه به جغرافیایی جرم از این به بعد پلیس با ابتكار عمل در مقابل با مجرمان اقدام خواهد كرد.

وی افزود: طرح در منطقه 12 تهران با مشاركت شهردار تهران و شهرداری منطقه 12 با هماهنگی خوبی در حال اجراست. همچنین با همه سازمانها هماهنگ هستیم و دادستان تهران برای اجرای طرح انضباط اجتماعی در تمامی زمینه‌ها همكاری و پشتیبانی لازم را انجام داده است.

سردار رجب‌زاده گفت: تمامی پلیس‌های تخصصی در طرح انضباط اجتماعی حضور فعال دارند و انجام وظیفه می‌كنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار داشت: با همكاری خوب مردم، صنوف، بازاری‌ها و اتحادیه‌ها مرحله اول اجرای طرح به راحتی اجرا شد.

وی افزود: در روز اول اجرایی طرح فقط دو دستگاه خودرو توقیف شد، طی مدت صنوف غیرمجازی كه اعمال مجرمانه انجام می‌دادند شناسایی و توقیف شده‌اند.

فرمانده فاتب تأكید كرد: منطقه 12 را از وجود افراد مجرم، خلاف‌كار و معتاد پاكسازی خواهیم كرد.
و با آمادگی كامل بر اجرایی طرح پای‌فشاری خواهیم كرد تا نظم و انضباط را برقراری كنیم.

سردار رجب‌زاده افزود: مرحله دوم طرح كه پیشگیری وقوع جرم است را در منطقه 12 آغاز كرده‌ایم.

وی گفت: در ایستگاه پلیس در منطقه 12 با تجهیزات كامل استقرار یافت به طوری كه در هر محله یك ایستگاه پلیس مستقر شده تا شعار پلیس محله را عملیاتی كنیم.

سردار رجب‌زاده گفت: اراذل و اوباش مواد‌فروشان‌، نقاط جرم و تا زمان وقوع جرم تا تمامی محلات منطقه 12 شناسایی شده و پلیس به مقابل با این جرایم و مجرمان خواهد پرداخت.

سردار رجب‌زاده افزود: پلیس آمادگی دارد هر تخلفی را كه مردم گزارش دهند ظرف 15 دقیقه اقدام كند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار داشت: مقابله با مجرمان در دستور كارمان است و هر جا احساس كنیم كه اعمال مجرمانه روی می‌دهد حاضر شده و برخورد قاطع خواهیم كرد.

سردار رجب‌زاده تاكید كرد: پلیس تهران اجازه شرارت و اقدام مجرمانه را به هیچ كسی نخواهد داد.

وی گفت: طرح جمع‌آوری معتدانه ولگرد و بی‌خانمان در تهران آغاز شده و این افراد پس از ترك اعتیاد به مشاغلی كه برایشان در نظر گرفته‌ایم مشغول خواهند شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: طرح جمع‌آوری خرده‌فروشان مواد‌مخدر در حال اجر‌است و از این به بعد اجازه فعالیت به این افراد داده نخواهد شد.
 
جمع آوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news