دبير شورای عالی ترافيک کشور از تعويق زمان اجرای طرح آزمايشی تغيير ساعت کاری در تهران ، تا تابستان سال آينده خبر داد و افزود: دليل اين تعويق مخالفت آموزش و پرورش بوده است.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، سید علی لطفی زاده در حاشیه جلسه عصر ديروز این شورا که با حضور مسئولان دستگاههای ذیربط تشکیل شد، گفت: با وجود آمادگی همه دستگاهها برای اجرای این طرح ، به علت آماده نبودن سازمان آموزش و پرورش تهران زمان اجرای طرح تغییر ساعت کاری در تهران ، تا اول تیر سال 1389 به تعویق افتاد.

لطفی زاده افزود: در ابتدای تابستان سال آینده این طرح با همان ساعات تعیین شده به اجرا گذاشته خواهد شد.

طرح تغییر ساعت کاری در تهران که پیشتر 3 زمان برای آغاز زمان اجرای آن اعلام شده بود قرار بود به صورت قطعی از هفتم آذر به اجرا درآید.

این مقام مسئول در شورای عالی ترافیک افزود: جز آموزش و پرورش هیچ نهاد دیگری با اجرایی شدن این طرح در سال جاری مخالفتی نداشت اما با توجه به تعداد زیاد افرادی که کارشان به نوعی با این وزارتخانه مرتبط است این طرح به سال آینده موکول شد.

دبیر شورای عالی ترافیک تهران اضافه کرد: این وزارتخانه به ما قول داده است تا زمان اجرای طرح آمادگی خود برای هماهنگی با طرح را به دست بیاورد.

پیش از این قرار بود این طرح از 2 آبان ماه سال جاری اجرایی شود و به دلیل عدم آمادگی وزارت آموزش و پرورش و برخی دستگاهها و نهادها اجرای آن به 2 آذر ماه موکول شد.

موافقان اجرای طرح تغییر ساعت معتقدند که اجرای این طرح موجب کاهش 25 درصدی ترافیک صبحگاهی تهران می شود.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:iribnews.ir