در ۱۲ روز ابتدایی آغاز مراسم حج، یک میلیون و ۶۵۰ هزار دقیقه مکالمه از طریق تلفن همراه و ثابت از ایران به کشور عربستان با موفقیت انجام شده است.

 
به نقل از تابناك ،  ناصر یوسف‌پور، سرپرست تیم اعزامی وزارت ارتباطات، گفت: این میزان مکالمه در ۸۹۰ هزار تماس گرفته شده از هموطنانمان با عربستان محقق شده است.

وی افزود: در این مدت، ۵۸۰ هزار دقیقه مکالمه نیز به واسطه ۳۱۰ هزار تماس گرفته شده از عربستان با ایران، صورت گرفته است.

یوسف‌پور با بیان این مطلب که یک هزار و ۱۰۰ کانال مستقیم با دو اپراتور عربستان برقرار شده است، خاطر نشان کرد: کیفیت مکالمات انجام شده طی تماس از ایران به عربستان، ۲۰ درصد بالاتر از مکالمات صورت گرفته از عربستان به ایران است.

وی درخصوص سیم‌کارت‌های مفقودی نیز گفت: در حال حاضر سیم‌کارت مفقود شده با مراجعه مالک و کارت شناسایی در کمتر از ۱۵ دقیقه وصل و سیم کارت جدید به زائران تحویل داده خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که تاکنون بیش از ۷۰ مراجعه از سوی زائران ایرانی به ستاد مخابرات در مکه و مدینه صورت گرفته، ادامه داد: از این تعداد ۲۵ عدد مربوط به اعلام مفقودی سیم‌کارت بود که بنا به درخواست مراجعان، ۱۵ سیم کارت جدید صادر و به متقاضیان تحویل داده شده است.

سرپرست تیم اعزامی وزارت ارتباطات به مکه، تصریح کرد: از تمامی زائران درخواست می‌کنیم تا در صورت مفقود شدن سیم‌کارت‌هایشان، این موضوع را به سرعت به مسئولان گزارش کنند تا مورد سوء استفاده سودجویان قرار نگیرد.

مهندس ناصر یوسف‌پور با رد برخی شایعات مطرح شده در خصوص سیم کارت های همراه اول، اظهار داشت: روشن و خاموش کردن تلفن همراه در عربستان هیچ گونه هزینه ای برای مشترکان دربر نخواهد داشت.

وی ادامه داد: همکاران مستقر در ستاد مخابرات در مکه و مدینه تلاش می کنند تا سرویس های مورد نیز ایران را با بهترین کیفیت ممکنه و با توجه به امکانات مخابرات و زیرساخت به زائران ایرانی ارایه دهند.
 
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
 
www.seemorgh.com/news
 
منبع:tabnak.ir