حضرت آيت الله 'ناصر مكارم شيرازی' از مراجع تقليد مبلغ زكات فطره امسال را بر مبنای گندم و برنج اعلام كرد.
 
ایرنا: وی روز شنبه در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: كسانی كه قوت غالبشان گندم است باید برای هر فرد سه كیلو گندم بدهند كه مبلغ سه كیلو گندم خوب دو هزار تومان است و كسانی كه قوت غالبشان برنج است برای سه كیلو برنج معمولی باید شش هزار تومان فطریه بپردازند.
آیت الله مكارم مبلغ سه كیلو برنج اعلا را 9 هزار تومان اعلام كرد.
وی با بیان اینكه زكات فطره بر همه مسلمانان بالغ و عاقل كه توانایی پرداخت دارند واجب است ،گفت: پرداخت فطریه شرط قبولی روزه ماه رمضان بوده و انسان را در برابر حوادث مختلف در طول سال بیمه می كند.
آیت الله مكارم شیرازی اظهار داشت: كسانی كه در زندگی دچار كمبود هستند حتی اگر فقیر نباشند نه تنها نباید این فطریه را پرداخت كنند بلكه می توانند آن را دریافت كنند.
وی خواستار پرداخت فطریه به خانواده های مومن و آبرومند شد.
آیت الله مكارم شیرازی در ادامه مباحث تفسیری خود با اشاره به آیات پایانی سوره نوح، دامان خانواده، مكتب تحصیلی و محیط جامعه را مثلث تربیت شخصیت افراد عنوان كرد و ادامه داد: علت انحراف فرزند حضرت نوح(ع) به رغم تلاش های پدر برای هدایت او، قرار گرفتن در محیط اجتماعی نامطلوب و منحرف بود.
وی افزود:درعصر حاضر وسایل ارتباط جمعی و رسانه ها نیز به ضلع چهارم تربیت اشخاص اضافه شده اند و در واقع مثلث تربیت اشخاص به مربع تبدیل شده است.
آیت الله مكارم شیرازی انتخاب نام مناسب، تربیت مطلوب، آموزش قرآن، سواد آموزی، آموزش شنا و تیراندازی، خودداری از خوراندن لقمه حرام و فراهم نمودن اسباب ازدواج را از حقوق فرزند به پدر و مادر عنوان كرد.
وی همچنین با انتقاد از سخت گیری و تجمل گرایی برخی از والدین برای فراهم نمودن اسباب ازدواج فرزندان، خواستار رفع موانع ازدواج آسان و توجه به سیره ائمه مخصوصا ازدواج درس آموز امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) شد
 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:irna.ir 
 
مطالب داغ اقتصادی:
خودرو 30 درصد گران تر می شود  
دلايل نيم ميليونی شدن قيمت سکه از زبان بهمنی
خبر خوش رييس‌ بانك مركزی برای متقاضيان وام
پژو 206 در بازار همچنان می ‌تازد!
كاهش قيمت جهانی طلا و افت قيمت سكه