هر روز كه از پرونده گروه سرمايه گذاری "آ" می گذرد ابعاد تازه ای از حجم باورنكردنی اختلاس مالی كه در آن شده رو می شود.
 
مشرق:باز شدن اعتبارات اسنادی در حدود چند هزار میلیارد تومان آن هم به صورت صوری اتفاقی نیست كه در یك نظام بانكداری سالم بتوان براحتی از كنار آن گذشت.

مسلما سیستم بانكداری كشور همكاری گسترده ای با این گروه سرمایه گذاری داشته كه توانسته با پشتوانه ال سی های صوری سه هزار میلیارد تومان از منابع بانكی كشوررا به یغما ببرد.

علاوه بر نظام بانكی همكاری سازمان خصوصی سازی كشور در رابطه با واگذاری شركت های عظیم فولادی و راه آهن كشور به این گروه سرمایه گذاری خود جای سوال دارد كه می توان به صورت مفصل به آن پرداخت.

اما یادمان نرفته كه مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با فعالان اقتصادی به نكته بسیار جالبی اشاره كردند آنگاه كه فرمودند در پرونده های فساد اقتصادی كسی باید پاس بدهد تا فرد مفسد بتواند آبشار بزند.

"مسئله‌ى مبارزه با فساد اقتصادى هم خیلى مهم است. البته متأسفانه همیشه  اینجور است كه مفسد اقتصادى در مركز دولتى جاپا پیدا میكند. یعنى یك كسى را  پیدا میكند كه به او كمك كند، به او پاس بدهد، تا او آبشار بزند. تا كسى  در داخل حصار نباشد كه به آن متجاوز كمك كند، آن متجاوز نمیتواند فساد  اقتصادى بكند. لذا مسئولین دولتى موظفند نسبت به بُروز و نفوذ فساد اقتصادى  در دستگاه‌هاى دولتى بشدت حساس باشند."بیانات مقام معظم رهبری در دیدار فعالان بخش‌هاى اقتصادى‌ كشور در رمضان امسال.

حال با دقت در این سخنان و با توجه به ابعاد باور نكردنی فساد اقتصادی كه در نظام بانكی و خصوصی سازی كشور رخ داده، این سوال مطرح است كه واقعا چه كسی در نقش "پاسور" در این پرونده اقتصادی بازی كرده است.باید منتظر بود و دید آیا دولتمردان سكوت خود را در این خصوص خواهند شكست.
 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mashreghnews.ir
 
 
مطالب داغ اقتصادی:
افزایش یارانه نقدی خانوار ها
خداحافظی بیمارستان‌های خصوصی با بیمه‌های تکمیلی
آيت الله مكارم شيرازی مبلغ زكات فطره امسال را اعلام كرد
محاسن و معایب طرح سپرده طلا
قيمت پرايد دو رقمی می‌شود؟