یکی از بانک‌های خصوصی کشور در اقدامی جدید از حساب مشتریان خود پول برداشت کرده و قبض تلفن همراه آنها را پرداخت می‌کند.

فارس: تاریخچه پول الکترونیکی و استفاده از پیام کوتاه در مسیر پرداخت قبوض شاید هنوز ۵ ساله نشده باشد اما در این مسیر هستند عمده مشتریان بانک‌ها که با مشکلات متعددی در این مسیر روبرو شده‌اند.

بارها هر کدام از شهروندان با این مشکل روبرو بوده‌اند که به دلایل مختلف استفاده از دستگاه خودپرداز برای آنها سهل و راحت نبوده و حتی در مواردی از حساب آنها مبلغی کسر شده که در رسید قید شده ظرف مدت ۴۸ ساعت مبلغ کسر شده به حسابتان باز می‌گردد.

اما به تازگی در تماس یکی از شهروندان با خبرگزاری فارس مشکل دیگری در مسیر پرداخت الکترونیک احصاء شد که چندین سوال را در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کند.

متن پیامکی که برای یکی از شهروندان فرستاده شده است در زیر آورده شده تا بتوان سوالات را پس از مطالعه آن مطرح کرد.

"مشترک گرامی: نظر به عضویت شما در سامانه بانک پرداخت بانک صادرات جهت جلوگیری از قطع پایان دوره (در صورت عدم پرداخت) مبلغ ۱۵۴۸۰۰۰ ریال ظرف ۴۸ ساعت آینده از حساب شماره ۰۰۷******۱۰۱ شما کسر خواهد شد"

سوال اول این است که در همه جای جهان و در قوانین مربوط به بانکداری باید هرگونه دریافت و برداشت وجه با امضاء و نظر مستقیم صاحب حساب باشد آیا جزء قوانین مربوط به عضویت در سامانه بانک پرداخت، پرداخت و دریافت بدون نظر صاحب حساب قید شده‌است؟

سوال دوم این است که آیا می‌توان صرف یک پیام کوتاه حداقل مبلغ ۱۵۰ هزار تومان از حساب فردی برداشته شود؟

و سوال سوم این است که مگر نباید برای هرگونه پرداخت و دریافت رمزی اینترنتی از صاحب حساب خواسته شود؟ پس چرا بانک با در دست داشتن این رموز اینترنتی اقدام به برداشت از حساب می‌کند؟


گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com

مطالب داغ اقتصادی:
کاهش نرخ سکه در بانک ملی
پنج خودرو دیگر مجوز افزایش قیمت گرفتند
عامل اختلاس را آزاد کنید!
ثبت‌نام "عمره" با محاسبه سود 10 هزار تومان بابت هر ماه
بالاخـره طـلا بـه سرازيـری افتـاد