معاون وزير نيرو اعلام كرد: ميانگين قيمت آب در كشور در صورت تصويب ستاد هدفمندی يارانه‌ها از ماه آينده افزايش خواهد يافت.

ایسنا: محمدرضا عطارزاده - معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، در پاسخ به ایسنا در رابطه با زمان اجرای فاز دوم اصلاح قیمت آب براساس قانون هدفمندی یارانه ها گفت: امسال فقط می‌توانیم قیمت آب را ۲۰ درصد افزایش دهیم، ولی تصمیم برای این اقدام با ستاد هدفمندی یارانه‌هاست كه احتمالا در ماه آینده تصویب افزایش قیمت آب را ابلاغ خواهند كرد و چگونگی اجرای آن را نیز برای ما مشخص خواهند كرد.

وی با اشاره به این كه در حال حاضر میانگین كشوری قیمت آب معادل ۲۸۸ تومان است كه احتمالا ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت، گفت:‌ در بخش‌های مختلف كشور ضریب‌های مختلفی بر این قیمت تاثیرگذار خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال ایسنا كه آیا ۲۰ درصد افزایش نسبت به قیمت تمام شده خواهد بود یا نسبت به قیمت پیشین آب؟ گفت: سال گذشته چون هنوز قیمت تمام شده آب تصویب نشده بود، دولت بنیانی گذاشت كه قیمت موجود متوسط‌ گیری شود و اكنون قیمت مصوب سال گذشته را ۲۰ درصد افزایش خواهیم داد.

هدفمندی یارانه‌ها مصرف آب را پنج درصد كاهش داده است

معاون وزیر نیرو درباره تاثیر هدفمندی یارانه‌ها بر كاهش مصرف آب در كشور گفت: مصرف آب در كشور به طور متوسط در بخش‌های مختلف پنج درصد كاهش داشته است كه این كاهش میانگین سراسر كشور بوده است، ولی امیدواریم با توجه بیشتر مردم به اهمیت آب شاهد بهره‌برداری مناسب‌تری از این نعمت خدادادی باشیم.

آبرسانی سیار برای پروژه‌های مسكن مهر

عطارزاده همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش در واكنش به اظهارات مسوولان وزارت راه و شهرسازی كه گفته‌اند ۱۰ هزار واحد مسكن مهر آماده افتتاح است كه منتظر تامین آب، برق، گاز و فاضلاب مانده‌اند، گفت:‌ در اغلب مناطق با همكاری و مساعدت مسوولین آبفا با بخش مسكن مشكل خاصی در این زمینه نداریم، اما در بعضی مناطق یا محدودیت آبی داریم یا طراحی پروژه به گونه‌ای بوده كه تامین آب به سادگی صورت نمی‌گیرد. مثلا در شهری طرح جامع آب تصویب شده، ولی مسكن مهر در ارتفاع بالاتری از این طرح ساخته شده است كه اصلاح این طرح زمان می‌برد؛ البته این مناطق محدود هستند.

عطارزاده از راهكار وزارت نیرو برای آبرسانی سیار به برخی پروژه‌های مسكن مهر خبر داد و گفت:‌ اگر جایی نتوانسته‌ایم آبرسانی این پروژه‌ها را انجام دهیم، راهكارهایی دیگری داریم و می‌توان با هماهنگی استانداران و فرمانداران این بخش‌ها از سیستم آبرسانی سیار برای تامین آب مردم ساكن در این پروژه‌ها استفاده كنیم تا شبكه آب و فاضلاب به این مناطق برسد ودغدغه‌ای برای تامین آب نداریم.

وی با این حال خاطرنشان كرد: در استان تهران برخی پروژه‌های مسكن مهر در مناطقی توسعه پیدا كرده كه آبرسانی به آن‌ها هزینه زیادی برای وزارت نیرو خواهد داشت، ولی رییس جمهور و معاونت راهبردی ریاست جمهوری قول تامین اعتبار برای آبرسانی به این پروژه‌ها را داده‌اند كه امیدواریم به زودی اجرایی شوند.


گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir

مطالب داغ اقتصادی:
منتظر دلار ۲۰۰۰ تومانی باشید
تخفیف 80 درصدی همراه اول به حجاج
متن استعفای مدیرعامل بانک ملی
مدیر عامل بانک ملی به کانادا فرار کرد!
راه اندازی اولین خودپرداز طلا (+عکس)