معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مطمئن باشید در سال جاری افزایش اجاره بها نخواهیم داشت، گفت: قیمت مسکن در سال 90 افزایش یافت اما این افزایش کمتر از نرخ تورم عمومی کشور بود.
مهر:ابوالفضل صومعلو در خصوص وضعیت بازار اجاره بها در سال جاری گفت: هم اکنون با افزایش نرخ سود بانکی و افتتاح یک میلیون واحد مسکونی در سال 91 مطمئن هستیم که می توانیم بازار را کنترل کنیم و افزایش اجاره بها نخواهیم داشت.

وی افزود: در سال گذشته مسکن بازارهای رقیبی مانند سکه، ارز و بورس داشت و کسانی که قصد داشتند تا زود به بازهی سرمایه برسند، وارد این بازارها شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اما با وجودی که در سال 90 طلا 100 درصد، بورس 35 درصد و ارز 80 درصد افزایش قیمت داشتند اما افزایش قیمت بخش مسکن کمتر از نرخ تورم عمومی بود که علت آن سیاست اصولی دولت در تولید بیشتر مسکن و حمایت از تولید بود، البته عده ای به دنبال این هستند که در بخش مسکن قیمت پیشتاز ارایه دهند و با سوداگری بازار مسکن را به هم بریزند.

وی با بیان اینکه وظیفه دفتر اقتصاد وزارت راه و شهرسازی این است که تدابیری برای مقابله با سوداگری بخش مسکن اجرا کند، گفت: یکی از تدابیر جدید افزایش نرخ سود بانکی بود، زیرا افزایش نرخ سود بانکی در هر اقتصادی به معنای کنترل تورم است، یعنی اگر یک اقتصاد نیاز به کنترل تورم داشته باشد حتما باید نرخ سود بانکی افزایش پیدا کند.

صومعلو تصریح کرد: برهمین اساس، در سال 90 که به دلیل نرخ پایین سود بانکی کنترل بازار مسکن آسیب پذیر شده بود و برخی از مالکان نمی پذیرفتند به جای اجاره، رهن دریافت کنند سیاست کنترلی را در بازار اجاره بها اجرایی کردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این روند موجب نگرانی شده بود، بیان کرد: دولت برای مقابله با افزایش رهن و اجاره سیاست کنترلی را اجرا کرد و با کمک سازمان تعزیرات و رسانه ها از افزایش بیشتر قیمت اجاره بها جلوگیری شد.

 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com
 
 
 
مطالب داغ سایر بخشها:
فیگور/ رحیم مشایی
تصادفی که گران ترین تصادف زنجیره ای دنیا نام گرفت+تصاویر
کودک 7 ساله ای که قربانی تبلیغات انتخابات شد!
پسری که سالی ۵ بار می‌میرد!! +عکس
عکس دیده نشده از خاتمی!