دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها و معاون وزیر اقتصاد از دو پیشنهاد دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به تلفیق خبر داد و گفت: من در تلفیق صحبتی در خصوص حذف ۳ دهک از اختصاص یارانه ۲۸ هزار تومانی مرحله دوم نکرده‌ام
فارس:محمدرضا فرزین در خصوص دو سناریو پیشنهادی خود به تلفیق برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: دولت میزان آزاد سازی قیمت‌ها در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را در لایحه بودجه ۹۱ مشخص نکرد تا با تعامل مجلس به اعداد و ارقام مناسب دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه میزان اصلاح قیمت‌های یارانه‌ای در بودجه سال گذشته ۵۴ هزار میلیارد تومان بود، گفت: در نشست دیروز تلفیق ما به نمایندگی از طرف دولت دو رقم ۱۰۰ و ۱۳۵ هزار میلیارد تومانی را به مجلس پیشنهاد کردیم که این اعداد با احتساب رقم 54 هزار میلیارد تومان سال گذشته است و خواستار ارزیابی و پاسخ مجلس در این باره هستیم.

فرزین در پاسخ به این پرسش که کمسیون اقتصادی مجلس اعداد ۶۳، ۷۳ و ۸۳ هزار میلیارد تومان را برای اصلاح قیمت ها پیشنهاد کرده بود،تصریح کرد: در تلفیق هیچ بحثی درباره این اعداد نشد.

معاون وزیر اقتصاد در خصوص میزان افزایش قیمت حامل‌های انرژی در چارچوب دو سناریو پیشنهادی دولت  اظهار داشت: پس از توافق با مجلس بر سر کلیات ارقام آزادسازی، درباره جزئیات وارد بحث خواهیم شد.

فرزین همچنین در واکنش به اظهارات نورا در جلسه تلفیق مبنی بر حذف ۳ دهک از پرداخت 28 هزار تومان یارانه مرحله دوم تاکید کرد: دبیرخانه هدفمندی یارانه‌ها تا کنون  هیچ تصمیمی در خصوص حذف تعداد دهک‌های درآمدی از دریافت یارانه نقدی اتخاذ نکرده و من این اظهارات را تکذیب می‌کنم.

وی در خصوص بخش دیگری از اظهارات نورا که گفته" وقتی از نمایندگان دولت و دبیر ستاد هدفمندی وقتی سوال می‌کنید که چشم‌انداز پایان 5 سال هدفمندی یارانه‌ها چیست و چه انتظاری از اجرای این قانون دارید هیچ پاسخی نمی‌دهند" نیز گفت: در این خصوص نیز دبیرخانه ستاد هدفمند‌سازی یارانه‌ها صراحتا اعلام می‌‌کند دولت و اعضای کارگروه بارها اهداف قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها را تشریح کرده‌اند.

وی یادآور شد: نتایج بدست آمده در 16 ماه اجرای قانون موید آن است که دستاوردهایی از جمله اصلاح الگوی مصرف کاهش قاچاق، بهبود توزیع درآمد و صرفه جویی حدود 15 میلیارد دلاری در مصرف حامل‌های انرژی در گام اول اجرای قانون نوید بخش چشم انداز و افق روشنی در پرتو اجرای این قانون است و دولت در اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها و دستیابی به تمام اهداف پیش‌بینی شده عزم جدی دارد.



گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com
 
 
مطالب داغ سایر بخشها:
اوج انحطاط اخلاقی در آمریکا+ عکس
عکس: سید مسعود خامنه ای به همراه پدر همسرش
تجاوز دو مرد به یک زن در چند کیلومتر مانده به بهشت!
شش نکته مطرح در نامه اوباما به مقام معظم رهبری
تبديل مقبره صدام به زيارتگاه+تصوير