قیمت جدید بنزین برای فاز دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها مشخص شده که در زمان مناسب اعلام خواهد شد.
 
پایگاه اطلاع رسانی دولت:علی ربیعی معاون ستاد حمل و نقل سوخت کشور  با بیان این مطلب گفت: دولت با توجه به نتایجی که از فاز اول اجرای قانون هدفمندی یارانه به دست آورده، اقدام به هدفگذاری و تعیین سناریوهایی برای قیمت جدید بنزین کرده است.

وی ادامه داد: دولت سعی کرده است این سناریوها را با توجه به شرایط جامعه طوری طراحی کند که به نفع مردم بوده و در دهک پایین جامعه از بعد صرفه جویی و میزان یارانه ای که می گیرند در برابر هزینه هایی که برای آنها اضافه می شود، بالاتر باشد بر این مبنا دولت، قیمتهای حامل انرژی را در فاز دوم مشخص کرده و به موقع اعلام خواهد کرد.

ربیعی با اشاره به آغاز سهمیه بندی از سال 86 تاکنون اظهار داشت: در این مدت با توجه به شرایط حمل و نقل و ناوگان کشور سهمیه مناسب به هر بخش داده شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون مشکلی در تامین بنزین مردم وجود نداشته است، تصریح کرد: از سال قبل و با همکاری مردم و نهادها متناسب با تولید بنزین داخل کشور صرفه جویی داشته ایم که این دستاورد خوبی در این زمینه به شمار می رود.

ربیعی با اشاره به آمار مصرف بنزین در سال گذشته نسبت به سال قبل از سهمیه بندی بنزین خاطر نشان کرد: قبل از اجرای طرح سهیمه بندی با وجود اینکه 5/7 میلیون خودرو در کشور وجود داشته اما روزانه 86 میلیون لیتر بنزین مصرف داشتیم که این رقم در سال 90 با توجه به وجود 14 میلیون خودرو به 60 میلیون لیتر رسیده است.

وی گفت: بنابراین صرفه جویی 15 میلیون لیتری علاوه بر اینکه صرفه جویی اقتصادی در جامعه را سبب شده است در کاهش روند آلاینده های شهری نیز نقش داشته و به سلامت جامعه کمک قابل توجهی نیز داشته است.

 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:dolat.ir
 
 
مطالب داغ سایر بخشها:
نظر شما درباره یک خانم حاجی فیروز چیست؟/عکس
تجاوز دو مرد به یک زن در چند کیلومتر مانده به بهشت!
اوج انحطاط اخلاقی در آمریکا+ عکس
اگر فائزه نصف روز زندان برود، ریشم را می‌تراشم
عکس: سید مسعود خامنه ای به همراه پدر همسرش