سیستم پیامكی فعال‌شده در بازار مسكن تهران با نشانی cmelk.com امكان ارائه سرویس به متقاضیان خرید، متقاضیان فروش و مشاوران‌املاك را دارد.

در تهران شیوه جدیدی از بازاریابی ملكی تحت عنوان جست‌وجوی پیامكی، فعال شده كه علاوه بر رفع برخی نواقص شیوه قبلی، فاصله «دلالی‌سنتی» تا «خط‌پایان» را یك گام دیگر كاهش داده است.

در بازار مسكن از دو سال پیش تعداد محدودی سامانه مجازی برای نمایش اینترنتی مشخصات آپارتمان‌های فروشی راه‌اندازی شد طوری كه مالك واحد فروشی می‌تواند با ثبت مشخصات ملك در سامانه، آن را در فضای مجازی بازار مسكن عرضه كند و متقاضیان خرید نیز با ورود به این سامانه‌ها و جست‌وجوی موردی می‌توانند فایل مورد نظرشان را برحسب محله، متراژ و قیمت‌پیشنهادی انتخاب كنند.

اما اكنون مسیر جدیدتر و در عین حال كوتاه‌تری برای اتصال سریع طرف‌های عرضه و تقاضا در بازار مسكن بوجود آمده كه در آن، طرفین علاوه بر امكان ارتباط اینترنتی، از طریق پیامك نیز قادر خواهند بود به یكدیگر وصل شده و معامله مورد نظرشان را انجام دهند بدون آنكه نیازی به مراجعه فیزیكی به بنگاه‌های املاك داشته باشند.

 در سامانه جدیدی كه در بازار مسكن تهران فعال شده، متقاضی خرید یا اجاره آپارتمان چنانچه در «یك محله» قصد جست‌وجو داشته باشد، می‌تواند با هزینه‌ای در حدود 10 هزار تومان، مشخصات دلخواه خود را به حداقل 100 نفر از مشاوران‌املاك فعال در آن محله، پیامك كند تا در مرحله بعد، تماس تلفنی دلال‌های دریافت‌كننده پیامك با او برقرار شود.

این هزینه به ازای هر محله اضافی، دو برابر می‌شود.
تفاوت طرح «پیامك» با سامانه‌هایی كه فقط امكان بازاریابی «اینترنتی» را برای فعالان بازار مسكن فراهم كرده‌اند، در «پوشش محله‌ای بنگاه‌های املاك» است.

در شیوه اینترنتی، امكان اطلاع همه فروشنده‌ها یا مشاوران‌املاك عضو سامانه از نوع نیاز طرف تقاضا وجود ندارد طوری كه احتمال بهترین انتخاب برای متقاضی، 100 درصد نیست اما در شیوه پیامكی، متن كامل مشخصات ملك مورد جست‌وجوی متقاضی، به همه دلالانی كه عضو سامانه هستند و در عین حال واحدفروشی مشابه درخواست متقاضی را در نوبت فروش دارند، پیامك می‌شود.

 در هر دو مسیر اینترنتی و پیامكی، حجم قابل توجهی از اطلاعات ملكی بازار به صورت همزمان و در لحظه، در اختیار خریدار و فروشنده قرار می‌گیرد كه این ویژگی در مقایسه با بازاریابی سنتی كه در قالب آن فرد متقاضی خرید یا فروش باید حداقل نیمی از روز را صرف رایزنی با فقط یك بنگاه كند، به مراتب پرصرفه و كم‌هزینه خواهد بود.

سیستم پیامكی فعال‌شده در بازار مسكن تهران با نشانی cmelk.com امكان ارائه سرویس به متقاضیان خرید، متقاضیان فروش و مشاوران‌املاك را دارد.

در این بازار پیش‌تر سامانه اینترنتی iranfile.ir راه‌اندازی شده بود كه در آن، امكان مشاهده رایگان فایل‌های فروش آپارتمان‌های مسكونی و همچنین امكان فعال كردن سیستم ایمیل برای ارسال فایل‌های فروش متناسب با انتخاب متقاضی، به ایمیل او وجود دارد.

به این ترتیب رقابت در بازار مجازی معاملات مسكن برای پایان‌دادن به شیوه سنتی بازاریابی ملكی، جدی شده و سامانه‌های جدید با امكانات كامل‌تر از سامانه‌های قبلی در حال ورود به بازار هستند.

مدیر سامانه پیامكی بازاریابی مسكن در این باره معتقد است: «عملکرد سایت‌های اینترنتی به این صورت است که کاربران باید مکرر به سایت مراجعه کرده و به جست‌وجوی ملک یا تقاضا بپردازند. اول این که ممکن است کاربر فایل مناسبی را پیدا کند، دوم اینكه هر چند اینترنت در حال گسترش است اما هنوز افرادی وجود دارند که توانایی کار با این ابزار کارآ را ندارند. در حقیقت ایراد اصلی این گونه سایت‌ها استفاده از فضای اینترنت برای انتشار خام اطلاعات است.»

به گفته مدیر این سامانه، در سیستم پیامكی، كاربران می‌توانند درخواست‌های مربوط به عرضه ملک یا تقاضای ملکی خود را در سایت ثبت کنند.

به محض تایید درخواست ثبت شده، مالک یا متقاضی مسکن می‌تواند درخواست تایید شده خود را به صورت پیامک برای مشاوران موجود در محله های درج شده در درخواست و افراد عادی که ملک یا تقاضایی متناسب با درخواست مورد نظر دارند ارسال کند. این پیامک شامل اطلاعات درخواست و اطلاعات تماس مالک یا متقاضی می باشد و هزینه آن به ازای هر ارسال فایل به هر مشاور، 100 تومان است.


 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: asriran.com


مطالب داغ سایر بخش ها:
نوه ی احمدی نژاد + عکس
كشف كارخانه بچه‌ سازی در نيجريه!!
غرق شدن ۵ سرنشین پراید مقابل چشم شهروندان!
مشاور شیرازی اوباما کیست؟ + عكس
هشدار درباره مشاهده تصاویر مستهجن