این خودرو هنوز هم پرطرفدار است به‌طوری‌که با وجود اعلام عمومی برای توقف خط تولید آن تا آبان ماه، همچنان مشتریان پروپا قرص خود را دارد.

این خودرو از زمان تولیدش در ایران، همیشه جزو سه خودروی اول کشور از لحاظ کیفیت بوده، این در حالی است که خودروی مذکور تنها تا آبان ماه میهمان خودروسازی کشورمان است.

هر چند روایت شده که قرار است تیانا جایگزین این خودروی ژاپنی شود، اما مسوولان شرکت تولیدکننده در تدارک جایگزینی دیگر برای آن هستند.

این خودرو هنوز هم پرطرفدار است به‌طوری‌که با وجود اعلام عمومی برای توقف خط تولید آن تا آبان ماه، همچنان مشتریان پروپا قرص خود را دارد.

در همه جای دنیا اگر خودروسازی توقف خط تولید خودرویی را اعلام عمومی کند آن خودرو به دلیل رویگردانی مشتریان، با افت قیمت مواجه می‌شود. این درحالی است که خودروی مورد نظر ما با وجود اعلام توقف تولید روز به روز قیمتش صعود هم می‌کند. حتی شنیده شده که برای جابه‌جایی سران کشورهای غیر متعهد که در اجلاس شهریورماه در ایران حضور خواهند داشت تعداد 50 دستگاه از خودرو مذکور خریداری شده که این امر خود به افزایش قیمت آن در بازار دامن زده است.

ماکسیمای تولیدی شرکت پارس خودرو که به گفته مدیر عامل آن، ادامه توليدش بستگي به امكان تامين قطعه دارد، این روزها با افزایش قیمت بی‌سابقه‌ای در بازار روبه‌رو بوده است. به طوری که ظرف یک ماه گذشته چهار میلیون تومان به قیمت این خودرو افزوده شده است. ماکسیمای تولیدی در ایران ساخت سال 2000 شرکت نیسان بوده که در سال 2004 تولید آن در شرکت پارس‌خودرو ‌آغاز شده است.

ماکسیما که تا پیش از سال 2004 میلادی در ژاپن تولید می‌شد، از سال 2004 به بعد در آمریکای شمالی تولید شد. در حال حاضر شرکت نیسان نسل جدید ماکسیما را طراحی و تولید کرده است که از لحاظ بدنه با خودروی ماکسیمای تولیدشده در ایران کاملا متفاوت است.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: asriran.com


مطالب داغ سایر بخش ها:
تعظیمی که رسوایی به بار آورد+ عکس
ازدواجی که جانباز 60 ساله را جوان کرد+عکس
تحقیر آقای رئیس‌جمهور توسط خانم وزیر +عکس
خطر مرگ در چند سانتی متری قاليباف ؟+ عکس
گاف جديد بی بی سی + عکس