استاندار تهران از تشكیل كارگروه ویژه رسیدگی به قیمت لبینات خبرداد و گفت: این كار گروه موظف شده تا با افرادی كه تصمیم دارند بازار لبنیات و شیر را بار دیگر بر هم بزنند.


 مرتضی تمدن در حاشیه ستاد تنظیم بازار استان تهران با بیان اینكه در برخی از حوزه‌ها با دلالی‌هایی مواجه هستیم، گفت: در برخی از حوزه‌ها هیچ‌گونه كمبود تولیدی نداریم. برای نمونه در بحث شیر بر اساس آمار ۶۰ درصد شیر مورد نیاز در داخل استان تولید می‌شود و ۴۰ درصد باقی مانده نیز از سایر استان‌ها تامین می‌شود. این درحالی است كه عده‌ای می‌خواهند برای منافع خود، وضع بازار را به هم بزنند.

وی ادامه داد: كارگروهی تعیین شد تا با كسانی كه تصمیم دارند بازار لبنیات و شیر را بار دیگر بر هم بزنند، بر اساس قانون برخورد شود و مسوولیت این كار را به صورت مشترك با سازمان جهاد كشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و استانداری و تعزیرات است.

استاندار تهران با بیان اینكه این كارگروه از امروز بررسی و فعالیت خود را آغاز می‌كند، گفت: كسانی كه به صورت غیرواقعی در صورت افزایش مواد لبنی و یا قیمت شیر نقش دارند، مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

استاندار تهران درباره مصوبات امروز ستاد تنظیم بازار استان تهران درباره قیمت و عرضه گوشت قرمز و مرغ نیز گفت: علی‌رغم اینكه بازار مرغ متعادل شده، اما آنچه كه مورد توجه است بحث ذخیره‌سازی گوشت و مرغ است كه باید در دستور كار قرار بگیرد تا در زمانی كه تقاضا افزایش می‌یابد، با رشد قیمت مواجه نشویم.

تمدن ادامه داد: در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار بحث‌های زیادی در خصوص تولید داخلی استان و واردات گوشت صورت گرفت، چرا كه برخی از ثبت سفارش‌های وارداتی علی‌رغم گذشت چندین ماه هنوز وارد تهران نشده است. لذا مقرر شد این ثبت سفارش‌ها برای واردات پیگیری شود.

وی گفت: معاونت برنامه‌ریزی استانداری در ستاد ویژه خود این مباحث را مورد بررسی قرار دهد و علت تاخیر واردات گوشت مشخص شود تا واردات گوشت از كشورهایی كه مجاز هستند با رعایت تمامی ضوابط بهداشتی اعلام شده از سوی سازمان دامپزشكی كشور با جدیت دنبال شود.

قیمت گوشت قرمز تعدیل می‌شود
تمدن همچنین خاطرنشان كرد: با توجه به افزایش ضمنی قیمت گوشت قرمز، مصوب شد تا از اوایل هفته آینده به صورت گسترده گوشت قرمز ذخیره شده وارد شبكه توزیع می‌شود كه تعاونی‌های كارمندی، كارگری و میادین از جمله مكان‌ها و اولویت‌های توزیع گوشت‌ قرمز ذخیره شده است تا قیمت گوشت قرمز تعدیل شود.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا قیمت‌های كلی بازار كاهش پیدا خواهد كرد نیز اذعان كرد: روند فعلی بازار نشان می‌دهد كه تنشی نباید وجود داشته باشد، چرا كه مشكلات مربوط به واردات نهاده‌ها برطرف شده است. همچنین این روند متعادل شده و واردات برخی از اقلام پرمصرف نیز شتاب گرفته است.

استاندار تهران در ادامه تصریح كرد: رصد كردن كل قیمت‌ها در سطح بازار نیز از موارد دیگری بود كه در جلسه امروز درباره آن بحث شد و مقرر شد برای اقلام پرمصرف از هم‌اكنون پیش‌بینی‌های لازم صورت بگیرد.

وی افزود: با توجه به نزدیك شدن به آغاز سال تحصیلی جدید و افزایش تقاضا، همانند سنوات گذشته مقرر شد نمایشگاه‌های پاییزه در استان تهران فعالیت خود را آغاز كنند.

استاندار تهران تصریح كرد: بر اساس برنامه‌ریزی اتخاذ شده در این زمینه، چهار نمایشگاه در شهر تهران واقع در فرهنگسرای خاوران، بوستان ولایت، مصلی تهران و ۱۱نمایشگاه دیگر نیز در سطح شهرستان‌ها برای عرضه لوازم‌التحریر، پوشاك و مواد غذایی دایر خواهد شد.

تمدن با بیان انتقاداتی نسبت به بالا بودن قیمت‌ها نسب به كف بازار در نمایشگاه ماه رمضان، گفت: امسال نمایشگاه‌های پاییزه از شهریور ماه كار خود را آغاز می‌كنند و تلاش می‌كنیم تا كیفیت این نمایشگاه‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد، چرا كه انتقادهایی به نمایشگاه گذشته، یعنی نمایشگاه عرضه مستقیم كالا در ماه رمضان وجود داشت اما برای نمایشگاه‌های پاییزه تفاوت معنادار قیمت و كیفیت را در دستور كار قرار داده‌ایم.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: afkarnews.ir


مطالب داغ سایر بخش ها:
برخورد با بدحجابی در یک کنسرت دیگر
علت جالب درخواست طلاق همسر اوباما
دیگر نمی‌توان روابط جنسی را سانسور کرد!
برهنگی "گلشیفته ی" مصری، توطئه یا اتفاق؟
ديدار خاله شادونه با خانواده هاي قربانيان حادثه خرمدره (+عکس)