توليد و قيمت خودرو
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از توقف روند كاهش تولید خودرو از مهرماه امسال خبر داد.


محسن صالحی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار كرد: برای رفع مشكلات فعلی صنعت خودرو تمهیداتی اندیشیده شده تا در نیمه دوم امسال روند تولید خودرو به روند عادی آن بازگردد.

وی با بیان اینكه محدودیت‌هایی كه در صنعت خودرو وجود داشت، به مرور ایجاد شده و به مرور نیز در حال برطرف شدن است، خاطرنشان كرد: طبق تمهیدات صورت گرفته در مهر ماه امسال نباید كاهش تولید خودرو داشته باشیم؛ به‌گونه‌ای كه تولید مهر 1391 برابر با تولید مهر سال 1390 خواهد بود.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به اینكه آیا با توقف روند كاهش تولید خودرو، شاهد آغاز روند رشد تولید نیز خواهیم بود؟ اظهار كرد: به هر حال روند تولید خودرو به حالت عادی بازخواهد گشت. البته ممكن است تولید مجموع سال 1391 كمتر از مجموع سال 1390 باشد، زیرا جبران تمام كاهش تولید نیمه اول در نیمه دوم سال دشوار است.

صالحی‌نیا در خصوص تاثیر توقف روند كاهش تولید بر قیمت خودرو در بازار، اظهار كرد: بخشی از افزایش قیمت برخی از خودروها در بازار ناشی از كاهش عرضه این محصولات است كه با برنامه‌ریزی صورت گرفته و رشد تولید قیمت این خودروها در بازار نیز كاهش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در همین زمینه گفته است:پیش‌بینی می‌شود با روند در پیش گرفته شده از سوی خودروسازان روند كاهشی تولید خودرو كاهش یابد و برآوردها این است كه در مهر و آبان روال عادی تولید خودرو از سر گرفته شود.

زضا فاطمی‌امین گفت: در زمینه خودرو پرداخت مطالبات بهتر شده و خودروسازان به این سمت رفته‌اند كه مدت پرداخت طلب معوق قطعه‌سازان را كاهش دهند.

دبیر كارگروه پایش تولید تاكید كرد: تدابیر دیگری هم در زمینه مشكلات مربوط به خودروسازان لازم است كه از سوی بانك مركزی پیگیری شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هم‌اكنون به دلیل مصرف زیاد فولاد در كشور سالانه نزدیك به 7 میلیون تن فولاد وارد می‌شود كه پیش‌بینی می‌كنیم با طرحهای در حال احداث از سوی شركت ایمیدرو و بخش خصوصی سال آینده كل تولید فولاد در داخل كشور انجام شود.

او با بیان این‌كه فولاد هم در تولید و هم در مصرف یك شاخص صنعتی محسوب می‌شود، اظهاركرد: در این شاخص طی ماههای مرداد و شهریور افزایش تولید را شاهد بودیم و این نشان از فعال بودن صنایع پایین دستی و مصرف‌كنندگان و نیاز به تولید بیشتر فولاد دارد.

به گزارش ایسنا تازه‌ترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت از كاهش 38 درصدی تولید انواع خودرو در كشور در پنج ماهه نخست سال جاری حكایت دارد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir



مطالب داغ سایر بخش ها:
تعطیلی سفارتخانه‌های آلمان در کشورهای اسلامی
افزایش بی سابقه صادرات نفت ایران
مشاهده پدیده نورانی ناشناس در آسمان ایران
حق طلاق به شرط چاقی!؟
شکایت پورمحمدی از مشایی و روزنامه ایران