بازار خودرو همچنان در تب ارز می‌سوزد و قیمت‌ها نیز با وجود رکود خرید و فروش بالا می‌رود، این در حالی است که تعلل در اعلام قیمت‌های جدید خودرو به آشفتگی بازار دامن می‌زند.

مشرق:در حال حاضر خودروسازان به دلیل عدم اعلام قیمت‌های جدید حاضر به عرضه خودرو به بازار نیستند و این موضوع به گرانی‌ها دامن زده است، حال آنکه اعلام قیمت‌ها و افزایش عرضه می‌تواند حداقل جلوی جهش قیمت برخی خودروها را بگیرد.

در حال حاضر به دلیل کمبود خودرو و همچنین نوسان شدید نرخ ارز، قیمت بیشتر خودروها اعم از داخلی و خارجی افزایش یافته و کارشناسان با این اوضاع امیدی به بازگشت آرامش حداقل در کوتاه‌مدت ندارند.

جهش چند میلیونی قیمت وارداتی‌ها

اما در بین خودروهای وارداتی هيوندايي IX55 با افزايش قيمتي بیش از 10 میلیون توماني روبه‌رو شده و هم اکنون 160 ميليون تومان قيمت دارد.  این خودرو روزگاری حدود 80 میلیون تومان و حتی کمتر قیمت داشت. همچنین هیوندایی IX35 نیز که شش میلیون تومان گران شده، در حال حاضر 115 میلیون تومان قیمت دارد. هیوندایی سوناتا نیز با جهشی چهار میلیونی هم اکنون به قله 100 میلیون تومان رسیده است. هیوندایی آزرا نیز 136 میلیون تومان به فروش می‌رود و اسپورتیج هم قیمتی برابر با 110 میلیون تومان را داراست. همچنین تویوتا اوریون نیز 111 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و کرولا قیمتی معادل 90 میلیون تومان دارد. همچنین کیا اپتیما نیز قیمتی برابر با 105 میلیون تومان دارد و سراتو نیز به مرز 70 میلیون تومان رسیده است.

207 اتومات به 44 ميليون رسيد

در بازار خودروهای داخلی نیز افزایش قیمت‌ها همچنان ادامه دارد. به گفته فعالان بازار، در حال حاضر پژو 207 اتومات قیمتی برابر با 44 میلیون تومان دارد که این موضوع از رشد قیمت شش میلیون تومانی آن حکایت می‌کند.

 206 تيپ 6 نیز که دنده اتومات است، با قیمتی معادل 34 میلیون و 500 هزار تومان به فروش مي‌رسد و تیپ 2 آن نیز 24 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد. در بين مدل‌هاي صندوقدار اين خودرو نيز، V9 حدودا 34 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و V8 نیز 27 میلیون تومان به فروش می‌رود.

در بین دیگر محصولات ایران خودرو، پژو 405 قیمتی برابر با 18 میلیون و 200 هزار تومان دارد و پارس نیز در مدل اتومات خود به مرز 32 میلیون تومان رسیده است. سوزوکي گرند ويتارا نیز که هنوز با کمبود قطعات و بروز اختلال در توليد، روبه‌رو است، در حال حاضر 84 میلیون تومان در مدل فول خود قیمت دارد و این موضوع از جهش سه میلیونی آن حکایت می‌کند.  سمند نیز در مدل EF7  افزایشی بیش از دو میلیون تومان داشته و هم اکنون با قیمتی معادل 21 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

پراید 14 میلیونی؟

اما محصولات سايپا و پارس خودرو نیز افزایش قیمت زیادی را به خود دیده‌اند و پا به پای همتایان ایران خودرویی خود گران شده‌اند. آن طور که خبر مي‌رسد، تیبا هم اکنون 15 میلیون و 700هزار تومان به فروش می‌رود. در بين ديگر محصولات سايپا نيز هم اکنون پرايد 132 قيمتي برابر با 11 ميليون و 200 هزار تومان دارد و 131 هم 11 میلیون و 700 هزار تومان به فروش می‌رود.  در این شرایط پراید مروارید یا همان هاچ بک به قیمت 13 میلیون تومان در بازار رسید تا دیگر پراید نیز خودرویی ارزان به حساب نیاید. البته برخی فعالان بازار از پراید 14 میلیونی نیز صحبت به میان می‌آورند. جدای از پراید، محصولات پارس‌خودرو هم افزایش قیمتی شدید داشته‌اند  که بیشترین آن به مگان مربوط می‌شود.

ماکسیما 80 میلیون شد

در حال حاضر مگان اتومات که فاصله زيادي بين قيمت کارخانه و بازار آن به چشم مي‌آيد، 56 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود.  این خودرو در طول یکی دو ماه گذشته افزایش قیمتی نزدیک به 10 میلیون تومان داشته است.  همچنین تندر-90 مدل E1 نيز در حال حاضر قيمتي برابر با 22 ميليون تومان دارد و تندر E2 هم 25 ميليون تومان به فروش مي‌رسد.

از ميان ديگر محصولات پارس خودرو، در حال حاضر نيسان ماکسيماي اتومات قيمتي برابر با 80 ميليون تومان دارد و این نشان می‌دهد ماکسیما پنج میلیون تومان دیگر گران شده است. دیگر محصول پارس خودرو یعنی نیسان تیانا نیز در حال حاضر حدود 105 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و این موضوع نیز از افزایش قیمت پنج میلیونی آن حکایت دارد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mashreghnews.ir


مطالب داغ سایر بخش ها:
تاریخ روسیه ،چین و ایران را نخواهد بخشید!
متهم ردیف‌اول بیمه به حبس‌ ابد محکوم‌ شد
رئیس حکومت خودگردان فلسطین: لطفا از محو اسرائیل سخن نگویید
دوغ باطعم هروئین
نظر لاریجانی درباره بازداشت مهدی هاشمی چه بود؟