قیمت واحدهای مسکونی در تهران طی 2 ماه اخیر با رشد 30 درصدی روبرو بوده و رکوردار افزایش قیمت شناخته شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، گزارشات میدانی حاکی از آن است که قیمت مسکن در بخش خرید و فروش از شهریور ماه با افزایش 30 درصدی روبرو بوده است.

یکی از بنگاه داران واقع در منطقه رسالت با بیان اینکه از ابتدای شهریور امسال ،مسکن بین 30 تا 40 درصد افزایش داشته است،افزود: نوسانات ارزی و افزایش قیمت سکه بر بازار مسکن و خریدو فروش تاثیر داشته و رشد بی سابقه ای را در این بخش شاهد بودیم.

وی در خصوص بازار رهن و اجاره گفت:در فصل جاری با میزان متقاضیان رهن و اجاره کاهش یافته و از ابتدای امسال رشد 35 درصدی را حفظ کرده است.

این بنگاه دار در ادامه افزود: پیش بینی افزایش قیمت در این منطقه بسیار قوی است و باسرازیر شدن نقدینگی به سمت بازار مسکن افزایش چند برابری در خریدو فروش شاهد خواهیم بود.

یکی دیگر از بنگاه داران واقع در منطقه پونک با اشاره به اینکه در دو ماه اخیر با افزایش 10تا 15 درصدی خریدو فروش روبرو شده ایم افزود: بازار خریدو فروش در چندماه اخیر در منطقه پونک با رونق همراه بوده است.

وی در ادامه توضیح داد: افزایش قیمت مصالح ساختمانی در چندماه اخیر موجب کاهش ساخت و ساز و در نتیجه با رشد قیمت تمام شده مسکن روبرو شده است.

یکی دیگر از بنگاه داران در منطقه فرجام با بیان اینکه در حال حاضر با کاهش عرضه مسکن روبرو هستیم،افزود: افزایش متقاضیان و عرضه کم موجب رشد قیمت در بحث خریدو فروش می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: مسکن مهر به دلیل مسافت دور و کم بودن نقش چندانی در کاهش قیمت مسکن در بازار واقعی نداشته است.

این بنگاه دار خاطرنشان کرد: افزایش قیمت مصالح ساختمانی موجب افزایش قیمت مسکن مهر می شود.

همچنین یکی دیگر از بنگاه داران واقع در منطقه تهرانپارس با بیان اینکه منطقه تهرانپارس رکوردار افزایش قیمت در چند ماه اخیر شناخته شده است،افزود: به دلیل افزایش ساخت و ساز از چند ماه اخیر میزان متقاضیان افزایش در نتیجه با افزایش بی رویه قیمت در سه ماه اخیر روبرو شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در چند ماه اخیر به دلیل نوسانات ارزی ،فروشنده ها از فروش واحد های خود جلوگیری می کنند.

این بنگاه دار در ادامه افزود: طی ماههای اخیر میزان خریداران افزایش یافته در حالیکه میزان فروشندگان در این میان کاهش یافته است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با سرازیر شدن نقدینگی به سمت بازار مسکن ،قیمت مسکن به ثبات می رسد.






گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: tabnak.ir


مطالب داغ سایر بخش ها:
کامرون در عربستان: اسد در امنیت کامل سوریه را ترک کرده و از پیگرد قضایی در امان باشد
واردات خودرو موقتا ممنوع شد/ تصمیم رفع ممنوعیت با کارگروه ارزی
کنکوری ها به سامانه ساهت مراجعه کنند
اوباما تا لحظاتی دیگر سخنرانی می کند/ رامنی شکست را قبول نکرده است
اوباما در کاخ سفید ماندنی شد/ شکست سنگین رامنی و محافظه‌کاران