هدفمندی یارانه‌ها
وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: مرکز مبادلات ارزی به خوبی نشان داد که می تواند یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی در ایران باشد، چراکه بازار ارز در ماههای گذشته دچار شرایط ویژه ای شده بود.


وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه هدفمندی یارانه‌ها تداوم می‌یابد، گفت: عملکرد مرکز مبادلات ارزی در مدیریت بازار ارز به خوبی نشان داد که این مرکز می‌تواند یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی در ایران باشد، چراکه بازار ارز در ماه‌های گذشته دچار شرایط ویژه‌ای شده بود.
 
سید شمس‌الدین حسینی امروز در حاشیه همایش ثروت ملی، توسعه پایدار در خصوص افت قیمت دلار در بازار و سیاستهای ویژه دولت در این باره گفت: دولت برنامه ای را که بانک مرکزی در این زمینه در قالب مرکز مبادلات ارزی دارد، دنبال می کند.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: مرکز مبادلات ارزی به خوبی نشان داد که می تواند یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی در ایران باشد، چراکه بازار ارز در ماههای گذشته دچار شرایط ویژه ای شده بود.
 
حسینی با اشاره به وجود فشارهای مختلف به بازار ارز از حوزه های غیراقتصادی، افزود: لبه تیز تحریم‌ها متوجه نقل و انتقالات پول در کشور است.
 
وی ادامه داد: هنوز هم هر مصوبه ای که از سوی کشورهای غربی صادر می شود، یک بخشی به بازار ارز برمی گردد و مرکز مبادلات ارزی نشان داد که به خوبی توانسته است در این حوزه مدیریت کند.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی از برنامه دولت برای گسترش فعالیت مرکز مبادلات ارزی خبر داد و افزود: تلاش می شود با انواع ساز و کارها، نقش این مرکز در اقتصاد فراگیرتر شود و این عملکرد را هرچه تقویت کنید، حاشیه ها نیز از بین خواهد رفت.
 
هدفمندی یارانه ها ادامه می یابد
 
حسینی در خصوص برنامه دولت برای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نیز گفت: هدفمندی یک برنامه پایدار و میان مدت برای کشور است که تداوم خواهد داشت.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی به دنبال خارج کردن منابع نفت از اقتصاد نیست، گفت: این صندوق به دنبال جلوگیری از افزایش پایه پولی در اقتصاد است.
 
وی با تاکید بر اینکه در قانون تاسیس صندوق توسعه ملی پیش بینی شده که بتواند در بازارهای مالی سرمایه گذاری کند، از عدم شفافیت این ظرفیت سخن گفت و اظهار داشت: نگاه صندوق باید به اثربخشی عملکرد در اقتصاد باشد و نه کسب سود که البته به همین صورت نیز است.
 
حسینی با تاکید بر اینکه جلوگیری از دست اندازی دولت به منابع این گونه صندوقها باید با افزایش سهم مالیات همراه باشد، تصریح کرد: جلوگیری از فرار مالیاتی می تواند یکی از این گونه اقدامات تلقی شود.
 
وزیر اقتصاد با اشاره به وجود فشارهای خارجی بر اقتصاد ایران و برنامه ریزی فراتر از آسیب رساندن این فشارها به فضای داخلی اقتصاد و از دستور کار بودن این برنامه در دولت سخن گفت.
 
وی همچنین در خصوص تاخیر در پرداخت یارانه های نقدی در ماه های اخیر اظهار داشت: در سال های گذشته همراه برخی عنوان کردند این قانون ماندگار نخواهد بود در صورتی که پس از 24 ماه مردم می توانند خود عملکرد آن را بررسی کنند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: shafaf.ir

 
مطالب داغ سایر بخش ها:
افزایش غلظت آلودگی هوا در تهران
حمله طالبان به فرودگاه
بی‌سوادی زن، موجب سرقت اینترنتی پول‌های شوهرش شد
مسئول قیمت‌گذاری خودرو کیست؟
تقی‌پور از وزارت ارتباطات رفت/ نیکزاد سرپرست وزارتخانه ارتباطات شد