سامانه خرید و فروش اینترنتی مسکن در شهر تهران راه‌اندازی شد.
  
 این سامانه که ایران فایل نام دارد در حال حاضر سریعترین و جامع ترین موتور جستجوی مسکن در ایران به حساب می آید به طوری که متقاضیان خرید انواع ملک شامل واحد مسکونی، زمین، کلنگی، تجاری، اداری و ... می توانند ملک پیشنهادی، قیمت پیشنهادی و همچنین مشخصاتی که ملک مورد نظرشان باید داشته باشد را در سامانه ایران فایل وارد کنند تا سامانه متناسب با درخواست افراد، املاک فروشی ثبت شده را به آنها معرفی کند.

آمر اکبریان مدیر عامل این سامانه در جمع خبرنگاران گفت: سامانه ایران فایل به آدرس اینترنتی www.iranfile.ir که هم اکنون با بیش از 80 هزار رکورد اطلاعاتی، جامع ترین موتور جستجوی مسکن در تهران به حساب می آید، از قابلیت آماری و اطلاعاتی خاصی برخوردار است به طوریکه املاکی که مالکان با قمیت های پیشنهادی دلخواهشان در سامانه برای فروش عرضه می کنند بعد از محاسبات خودکار توسط سامانه، با قیمتهای ملکهای مشابه منطقه مطابقت داده می شود و در صورتی که قیمت پیشنهادی فروشنده بالاتر یا پایین تر یا معادل عرف قیمت های منطقه باشد، مشخصات ملک به ترتیب با علائیم قرمز، سبز و مشکی نشان داده می شود.

این شیوه معرفی ملک این امکان را به خریداران می دهد تا قبل از هر گونه اقدام، نسبت به ارزش واقعی ملک مورد نظران شناخت کافی پیدا کنند.

اکبریان افزود: ایران فایل در حال حاضر از کمربند آزادی تا رسالت به سمت شمال تهران را پوشش می دهد که به زودی قابلیت خرید و فروش اینترنتی املاک کلیه مناطق شهر تهران در این سامانه فراهم خواهد شد.

این سامانه در گام بعدی شهرهای اطراف تهران و در نهایت سایر استانهای کشور را تحت پوشش قرار خواهد داد.

از جمله مزایای موتور جستجوی ایران فایل در مقایسه با سایر سامانه های اینترنتی مسکن، طبقه بندی انواع ملک به لحاظ نوع کاربری و همچنین جداسازی املاک برحسب متراژ است به طوریکه در بخش خرید و رهن و اجاره در این سامانه، 8 گزینه شامل آپارتمان، اداری، ویلا، کلنگی، زمین، مغازه، تجاری و مستغلات وجود دارد که متقاضیان بازار مسکن می توانند با مراجعه به هر کدام از گزینه ها و با انتخاب متراژ مطلوب، از جزئیات املاک در نوبت فروش یا اجاره مطلع شوند.

کاربر به محض ورود به پرونده املاک فروشی یا اجاره ای می تواند از وضعیت نرمال قیمتهای منطقه مورد نظر مطلع شود.

در بخش دیگری از سامانه ایران فایل، یک امکان جدید برای مشتریان بازار مسکن در نظر گرفته شده است به طوری که متقاضیان می توانند تجهیزات اضافی نظیر استخر، سونا، سالن ورزشی، لابی و ... که می خواهند ملک مورد نظرشان داشته باشد را درخواست دهند و سامانه متناسب با آن، املاک دارای این امکانات را به آنها معرفی کند.
 
 
 

گردآوری: گروه خبری سیمرغ

www.seemorgh.com/news

منبع:asriran.com