از سوی دیگر اقامتگاه دخترانه دیگری در منطقه کارگر شمالی، خیابان نصرت شرقی اتاق‌های خود را علاوه بر دریافت اجاره ماهانه با شرایط رهن کامل به دانشجویان واگذار می‌کند...
 
 
 
 با آغاز سال تحصیلی جدید برای دانشجویان، بازار رهن و اجاره پانسیون‌ها در تهران با رونق مواجه شده است.

بازار اجاره پانسیون‌ها در خیابان‌های مرکزی تهران بسیار چشمگیرتر از سایر مناطق است؛ چراکه پانسیون‌های واقع در مرکز شهر به علت دسترسی آسان به اکثر دانشگاه‌ها بیشتر مورد استقبال دانشجویان قرار می‌گیرد.

در همین حال طبق گفته اکثر مسوولان پانسیون، تعیین نرخ اجاره اتاق‌ها به شرایط مختلفی بستگی دارد که همین مساله باعث شده تا مبلغ اجاره برخی از واحدهای مشابه در یک منطقه بسیار متفاوت از یکدیگر باشند.

شرط اول تعیین نرخ اجاره اتاق‌های پانسیون، تعداد نفرات ساکن در هر اتاق است که این مساله یکی از مهمترین عوامل گزینش از نظر هر دانشجو محسوب می‌شود و همچنین در نظر گرفتن امکاناتی مانند کتابخانه، رایانه و دسترسی به اینترنت که از محاسن هر خوابگاه به شمار می‌آید، است.

اما در این بین نزدیکی پانسیون به سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی (مترو، اتوبوس و...) یکی دیگر از نکاتی است که دانشجویان در زمان انتخاب پانسیون در نظر می‌گیرند و بر همین اساس اکثر تبلیغات پانسیون در سطح شهر به نکته «دسترسی سریع به حمل‌ونقل عمومی» اشاره دارند و از سوی دیگر این امتیاز را دلیلی بر افزایش نرخ اجاره می‌دانند.

اما در این بین تعدادی از پانسیون‌ها علاوه بر تامین امکانات لازم برای هر دانشجو امكانات دیگری همچون پارکینگ، DVD، لابی مبله، سالن ورزش،ADSL رایگان و غیره در نظر می‌گیرند که البته این امتیازات در تعیین نرخ تاثیرگذار خواهد بود.

در محدوده خیابان آزادی حوالی مترو شریف یک خوابگاه دخترانه با امکاناتی نظیر کتابخانه، سالن غذاخوری و تلویزیون، اجاره ماهانه اتاق‌های 4 تخته 95 هزار تومان و همچنین اجاره اتاق‌های 6 تخته ماهانه 90 هزار تومان تعیین شده است.

در همین راستا پانسیون دیگری که برای دانشجویان دختر در نظر گرفته شده محدوده خیابان انقلاب است که اتاق‌های 3، 4 و 6 تخته را با اجاره‌های متفاوت به بازار عرضه کرده که به شرح زیر است: «نرخ اجاره ماهانه اتاق 3 تخته 260 هزار تومان، اجاره بهای ماهانه اتاق‌های 4 تخته 230 هزار تومان و همچنین اتاق‌های 6 تخته از کمترین نرخ اجاره یعنی 200 هزار تومان بهره‌مند هستند و تمام نرخ‌های اجاره به همراه 300 هزار تومان نرخ ودیعه تعیین شده است».

این پانسیون از سالن مطالعه، سالن غذاخوری، تلفن و DVD برخوردار است.

از سوی دیگر اقامتگاه دخترانه دیگری در منطقه کارگر شمالی، خیابان نصرت شرقی اتاق‌های خود را علاوه بر دریافت اجاره ماهانه با شرایط رهن کامل به دانشجویان واگذار می‌کند.

این خوابگاه اتاق‌های 6 نفره خود را با 100 هزار تومان ودیعه و 100 هزار تومان اجاره ماهانه، اتاق‌های 4 تخته را با 300 هزار تومان ودیعه و 150 هزار تومان اجاره ماهانه و همچنین اتاق‌های 2 تخته، بین 4 میلیون و 500 هزار تا 5 میلیون تومان رهن کامل داده می‌شود که البته رهن اتاق‌های 4 تخته حدود 3 میلیون و 600 هزار تومان اعلام شده است.

در محدوده میدان ولیعصر خیابان کریمخان، خوابگاهی با امکانات: ADSL رایگان، لباسشویی، سالن مطالعه اتاق‌های 4 تخته خود را با اجاره ماهیانه 90 هزار تومان و اجاره اتاق‌های 8 تخته را 75 هزار تومان تعیین کرده است.
 
 
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:donya-e-eqtesad.com