عضو كميسيون برنامه بودجه گفت: در لايحه بودجه ۹۰ قيمت بنزين با همان ۴۰۰ تومان ديده شده ولی اين بحث كه سهميه بنزين ۴۰۰ تومانی به ۵۰ ليتر كاهش پيدا كند مطرح است...
 
 
 
عباسعلی نورا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس«توانا» درخصوص لایحه بودجه سال ۹۰، اظهار داشت: در حال حاضر حداقل قیمت دلار ۱۰۵۰ تومان پیش بینی شده است. 

وی در خصوص درآمد حاصل از تعرفه خودرو، عنوان كرد: دولت ‌در بودجه ۹۰ درآمد حاصل از این بخش را مانند سالهای گذشته در نظر گرفته و در دستور كار قرار داده است. 

نورا در ادامه خاطر نشان كرد: عدم پایبندی خودروسازان به تعهداتشان به مجلس در بحث كیفیت مبنی بر تامین شاخص‌های ۵۱ گانه كیفیت طی شش ماه باعث ایجاد مشكلات و اختلافاتی شده است.
عضو كمیسیون برنامه بودجه با اشاره به هدفمندی یارانه‌ها بیان داشت: اگر خودروسازان هیچ اقدامی برای ارتقاء كیفیت انجام ندهند مصرف كننده نهایی مجبور است هزینه سوخت مصرف بالای خودرو داخلی را متحمل شده و پرداخت كند. 

وی با اعتقاد به اینكه باید به دنبال راهكاری بود كه خودرساز احساس انحصارگری نكند، عنوان كرد: بسیاری از كارشناسان و نمایندگان معتقدند تا هنگامی كه خودروساز به دلیل تعرفه‌ها حالت انحضاری دارد حاضر به تحول در بحث كیفیت نیست و باید احساس رقابت كنند. 

نورا در پایان تصریح كرد: در بودجه ۹۰ قیمت بنزین با همان ۴۰۰ تومان دیده شده ولی این بحث كه سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی به ۵۰ لیتر كاهش پیدا كند مطرح است كه البته نمایندگان با این مسئله مخالف هستند.
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:jahannews.com