استفاده از این عینك‌ها در جریان یك گفت‌وگو مانند داشتن یك حس اضافی است كه شما را از علاقمند یا بی‌حوصله بودن طرف مقابل آگاه می‌كند.

ایسنا:محققان موسسه فناوری ماساچوست در حال ساخت یك عینك هستند كه می‌تواند تفكرات فرد مقابل را آشكار كند.

این عینك كه «پرتوایكس اجتماعی» نام دارد از یك دوربین داخلی برخوردار بوده كه به نظارت بر حالات صورت افراد دیگر پرداخته و این داده‌ها را با 21 حالت شناخته شده انتقال احساس مطابقت می‌دهد.

این عینك در مرحله بعدی از طریق یك گوشی و چراغ‌های روی عینك از احساسات فرد مقابل خبر می‌دهد.

در سیستم شبه چراغ راهنمایی این عینك، رنگ قرمز نشان‌دهنده حالت منفی، رنگ زرد به معنی حالت نیمه علاقمند مخاطب و رنگ سبز به علاقمند بودن فرد اشاره دارد.

به گفته محققان، استفاده از این عینك‌ها در جریان یك گفت‌وگو مانند داشتن یك حس اضافی است كه شما را از علاقمند یا بی‌حوصله بودن طرف مقابل آگاه می‌كند.

گوشی‌های این دستگاه برای افراد مبتلا به اوتیسم طراحی شده كه در تعامل با دیگران با مشكلاتی روبرو هستند؛ اما این تیم تحقیقاتی اكنون از این فناوری استفاده‌های بهتری كرده‌اند.

این نمونه پیش‌ساخت در حال حاضر با استفاده از دوربینی به اندازه یك دانه برنج در قاب عینك كار می‌كند كه با یك سیم به یك رایانه كوچك قابل اتصال به بدن متصل می‌شود.

این دوربین به نظارت بر این مطلب می‌پردازد كه چقدر و هر چند وقت یكبار هر كدام از این 24 حالت در صورت فرد نقش می‌بندند. سپس این اطلاعات توسط نرم‌افزار داخل رایانه تحلیل شده و پس از مقایسه با بانك حالات چهره به فرد منتقل می‌شود.

این عینك‌ها هنوز در مراحل اولیه قرار داشته و تنها در 45 درصد موارد درست عمل می‌كنند، چیزی كه محققان امیدوارند در جریان پیشرفت این عینك، بهبود پیدا كند.

این محققان در مرحله بعدی امیدوارند كه بتوانند روزی یك عینك تقویت كننده واقعیت بسازند كه اطلاعات درمورد احساسات فرد مقابل را بر روی عدسی شیشه منعكس كند.
 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir
 
مطالب داغ علمی:
جت پکی که با فشار آب پرواز می‌کند +عکس 
ایستگاه فضایی در یک چشم برهم‌زدن چقدر جابجا می‌شود؟ / عکس
تا 20 ساله دیگر انسانهایی متولد می شوند که هزار سال عمر می کند! 
هورمون عشق بر ترس غلبه می کند 
ساخت عینک آفتابی از موی انسان!