وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از تست نسل چهارم دقیق ترین موشک ایرانی خبر داد.

 

وی با بیان اینکه موشکهای نسل گذشته سرعت عمل ، تخریب بالا با دقت های مختلف را داشتند ، افزود: با دستیابی به این نسل از موشکهای فاتح 110 توانمندی جدیدی به نیروهای مسلح افزوده می شود و می توانند اهداف دریایی و زمینی را زیر پوشش قرار دهند.

سردار وحیدی همچنین انهدام سیستمهای راداری ،‌ مراکز فرماندهی ، مراکز تجمع نیروها و زاغه مهمات را از دیگر توانمندیهای این موشک برشمرد.

وزیر دفاع گفت: معدود کشورهایی هستند که صاحب توانمندی ساخت و بهره برداری از این نسل از موشکها هستند و جمهوری اسلامی ایران با اتکاء بر فناوریهای بومی توانسته است به این قدرت دست یابد.

وی توسعه موشکهای موجود و افزایش توانمندی موشکی ایران را در دستور کار وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دانست.سردار وحیدی در ادامه افزود:با استفاده از روش‌های هدایتی نوین ،سیستم نقطه زنی بر روی موشک نصب و در آزمایش پروازی انجام شده، توانایی آن در اصابت به هدف ، بدون انحراف اثبات گردید و علاوه بر افزودن قابلیت جدیدی به توانمندیهای عملیاتی نیروهای مسلح ،ایران را جزو معدود کشورهای تولید کننده این نوع از موشک در سطح دنیا قرار داد.

وزیر دفاع همچنین برد مفید نسل چهارم موشک فاتح 110 را بیش از 300 کیلومتر اعلام کرد و گفت : این موشک می تواند همه اهداف منطقه ای در دریای عمان و خلیج فارس و نیز نقاط زمینی را مورد اصابت قرار دهد.

وی گفت: دستیابی به این توانمندی موشکی نقش بازدارندگی دارد و فقط علیه کسانی که قصد سوئی علیه جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وزیر دفاع افزود: موشکهای پدافند هوایی متعددی نیز در دست ساخت است و موشک های مرصاد و شلمچه نیز با برد متوسط به تولید انبوه رسیده است.

سردار وحیدی گفت: ساخت سامانه های پدافند هوایی برد متوسط نیز در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد و در ماههای آینده شاهد ثمره نهایی آنها خواهیم بود.

وی گفت: در ساخت موشکهای با برد بلند نیز به موفقیت های خوبی رسیده ایم. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ساخت موشک باور 373 نیز در دستور اجراست و مراحل خود را به خوبی طی می کند.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mashrghnews.ir


مطالب داغ سایر بخش ها:
حكم اعدام برای يك نماينده اسبق مجلس
قیمت ارز ، سکه و طلا در بازار امروز 4 تیر
زنی که دخترش را با انگور عوض كرد!
جمع آوری داوطلبانه ی ماهواره ها +عکس
چگونه عدم‌ انصراف از یارانه را اعلام کنیم