رویای پرواز کردن برای انسان شاید به واقعیت تبدیل شده باشد اما پرواز کردن در شرایط غیر ممکن و با استفاده از وسایلی مانند یک قایق که قادر به پرواز نیستند هنوز از آرزوهای هیجان انگیزی است که روز به روز به واقعیت نزدیکتر می شوند....
 
به گزارش خبرگزاری مهر، این همان رویایی است که با کمک طرح قایق پرنده "یلکن اوکتوری" می تواند به واقعیت تبدیل شود. "اوکتوری" طراح فرانسوی ایرباس با ترکیب دانش خود از طراحی هواپیما و علاقه بی اندازه اش به دریاها موفق به ارائه طرحی شگفت انگیز از یک قایق پرنده شده است که می تواند با فشرده شدن یک کلید از یک قایق مجلل به یک هواپیمای سریع و زیبا تبدیل شود.
 

 

 

با وجود اینکه طرح وی هنوز در وادی علم و تخیل سرگردان است "ابرقایق بالدار" وی در نمایشگاه موزه هوا فضای پاریس توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. این طرح تنها یکی از طرح های بلند پروازانه طراحانی است که در تلاشند مرزهای طراحی در هوانوردی را گسترده تر کنند.

به گفته "اوکتوری" وی در ابتدا تنها قصد ارائه طرحی خلاقانه را داشته است که شباهتی به تمامی طرح های هواپیماهایی که موجودند نداشته باشد. هدف وی خلق ایده ای بود تا ایده های جدیدی از آن به وجود آیند.

 

اما این طرح چندان هم دور از ذهن و تخیلی تصور نمی شود زیرا تعدادی از مهندسان و طراحان هواپیما پس از دیدن آن برای تولید طرح وی با او به مذاکره پرداخته اند به طوری که "اوکتوری" با توجه به واکنشهایی که از جانب این متخصصان دریافت کرده ساخته شدن چنین طرحی در آینده را حتمی می داند.

 

این اَبَرقایق بالدار 46 متر طول داشته و با فشردن یک کلید و با کمک گرفتن از دکلهای متحرکش از یک اَبَرقایق به یک هواپیما جت زیبا تبدیل می شود.

زمانی که قایق بر روی آب قرار دارد، هر یک از این دکلها که 40 متر ارتفاع دارند با استفاده از سیستم جک دوگانه ای چرخیده و متناسب با جهت وزش باد در زاویه و موقعیت مناسب قرار می گیرد.

 

بر اساس گزارش سی ان ان، هنگام پرواز دکلها به اندازه ای کاهش ارتفاع می دهند تا به سطح افقی برسند. بادبانهای این قایق درون شبکه بندی هایی بر روی این دکلها نصب شده اند. این قایق از دو عرشه اصلی برخوردار است، عرشه پایینی که اتاقهای اصلی، آشپزخانه و دستشویی را در خود جا داده و در عرشه بالایی سه اتاق خواب و یک حمام بزرگ قرار گرفته اند.
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com