دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال‌های گذشته نیز در رتبه‌بندی حضور داشته‌اند و در سال ۲۰۱۱ رشد قابل توجهی داشتند.
 
فارس: مؤسسه آموزش عالی شانگهای معیارهای شش گانه‌ای را برای رتبه‌بندی مدنظر قرار داده است که تعداد دانش‌آموختگان دانشگاه که جایزه صلح نوبل دریافت کرده‌اند، تعداد دانش‌آموختگان دانشگاه که مدال‌های علمی کسب کرده‌اند و تعداد پژوهشگرانی که بیشترین ارجاع مقاله را داشته‌اند، از آن جمله است. 

همچنین تعداد مقالاتی که در مجلات نیچر و ساینس به چاپ رسیده‌اند، تعداد مقالاتی که در ۲ نمایه نامه بین‌المللی مهم Social Sciences Citation Index و Citation Index Expanded نمایه شده‌اند و سرانه فعالیت پژوهشی هر فرد در مقایسه با حجم دانشگاه نیز از دیگر معیارهای رتبه‌بندی این مؤسسه است. 

دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران از میان ۱۰۰ امتیاز در نظر گرفته شده برای هر معیار امتیازات مختلفی را کسب کرده‌اند. این ۲ دانشگاه در معیار دوم (کسب مدال علمی در حوزه‌های مختلف علمی) ۱۴. ۴ امتیاز، در معیار مقالات نمایه شده در نمایه‌های بین‌المللی مهم ۳۷. ۱ امتیاز و در سرانه فعالیت پژوهشی ۱۷. ۷ امتیاز کسب کردند و در مجموع به رتبه کلی ۴۰۰ - ۳۰۱ دست یافتند.
 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com
 
 
مطالب داغ دانشگاه: 
دانشگاه علامه برای ورودی‌های جدید خوابگاه ندارد
برگزاری آزمون برای پذیرش دانشجوی افغانی
دانشگاه امیرکبیر بدون کنکور دانشجوی ارشد می‌پذیرد
نظر مراجع درباره نوشتن پایان نامه توسط دیگری
با تصویب وزارت علوم زمان بازگشایی دانشگاه ها تغییر کرد