هفت آزمون سراسری مهم در سال 88 و 89 برگزار می شود که زمانبندی ثبت نام و برگزاری این آزمونها مشخص شده است.
   
معاون سازمان سنجش آموزش کشور برنامه زمانی آزمونهای امسال و سال آینده سازمان سنجش آموزش کشور را اعلام کرد و گفت: هفت آزمون سراسری مهم در سال 88 و 89 برگزار می شود که زمانبندی ثبت نام و برگزاری این آزمونها مشخص شده است.
 

تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمون سراسری سال 89

حسین توکلی در گفتگو با مهر با اشاره به آزمون سراسری سال 89 گفت: بر اساس برنامه زمانی سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت نام آزمون سراسری سال 1389 از تاریخ 16 آذرماه امسال آغاز می شود و تا 24 ام این ماه ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: سازمان سنجش برنامه ریزی کرده است که این آزمون در تاریخ 10، 11 و 12 تیرماه برگزار شود.

تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال 89

معاون سازمان سنجش با اشاره به تاریخ ثبت نام و برگزاری یکی دیگر از آزمونهای این سازمان به مهر گفت: داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال  1389 می توانند برای ثبت نام در این آزمون از تاریخ 5 آبان ماه تا 12 آبان ماه اقدام کنند.

وی اضافه کرد: سازمان سنجش این آزمون را در 28، 29 و 30 بهمن ماه سال جاری برگزار می کند.

تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمون کارشناسی ناپیوسته 89

توکلی اظهار داشت: ثبت نام آزمون کارشناسی ناپیوسته 1389 نیز از 3 اسفندماه 88 آغاز می شود و تا 9 این ماه ادامه خواهد داشت این آزمون در 7 مردادماه 89 برگزار خواهد شد.

تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمون فنی و حرفه ای سال 89

وی گفت: آزمون فنی و حرفه ای سال 1389 نیز در 8 مرداد 89 برگزار می شود و داوطلبان می توانند برای شرکت در این آزمون در تاریخ 12 اسفندماه نسبت به ثبت نام اقدام کنند مهلت ثبت نام در این آزمون نیز تا 19 اسفندماه در نظر گرفته شده است.

تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمونهای فراگیر 89  

معاون سازمان سنجش آزمون کشور درباره زمان ثبت نام و برگزاری آزمونهای فراگیر دانشگاه پیام نور سال 89 نیز به مهر گفت: داوطلبان شرکت در آزمونهای فراگیر در مقاطع کاردانی به کارشناسی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور سال 89 باید برای ثبت نام در تاریخ 13 دی ماه سال جاری اقدام کنند مهلت ثبت نام در این آزمون برای کلیه مقاطع تا 17 دی ماه تعیین شده است.

وی گفت: آزمونهای فراگیر سال 89 دانشگاه پیام نور نیمه دوم اردیبهشت ماه سال 1389 برگزار می شود.

تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمونهای دانشگاه علمی کاربردی

توکلی تاریخ ثبت نام در دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته 88 را 3 تا 10 آذر ماه اعلام کرد و گفت: آزمونهای دانشگاه جامع علمی کاربردی در 25 دی ماه سال جاری برگزار می شود.

تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمون معادل کارشناسی ارشد 88

وی تاریخ ثبت نام در آزمون معادل کارشناسی ارشد سال 1388 را 19 شهریورماه اعلام کرد و به مهر گفت: داوطلبان برای شرکت در این آزمون از 19 تا 24 شهریورماه فرصت ثبت نام دارند این آزمون 29 آبان ماه برگزار خواهد شد.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان هر یک از آزمونهای سراسری سالهای 88 و 89 سازمان سنجش باید برای ثبت نام الکترونیکی در این آزمونها در فرصتهای تعیین شده به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com