خواهر بشار اسد
بشری اسد مادر پنج فرزند است که به گفته منابع سوری آنها را در یکی از مدارس خصوصی دبی ثبت نام کرده است.بشری اسد، تنها خواهر بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و همسر آصف شوکت، یکی از سه مقام ارشد سوری که در پی حادثه تروریستی دمشق کشته شد، ساکن دبی در امارات متحده عربی شده است.


به گزارش افکارنیوز، خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: بشری اسد یکی از شاهین‌های مطرح در حکومت اسد محسوب می‌شود که د‌ر رشته داروسازی تحصیل کرده است و در حال حاضر در نیمه پنجم زندگی‌اش به سر می‌برد. وی مادر پنج فرزند است که به گفته منابع سوری آنها را در یکی از مدارس خصوصی دبی در سال تحصیلی جدید ثبت نام کرده است.

ایمن عبود النور، صاحب پایگاه اینترنی «کلنا شرکاء» که یک سایت مخالف اسد است، در این باره گفت: بشری اسد هیچ منصب رسمی سیاسی نداشته و به دلیل اختلاف نظری که به برادرش پیدا کرده خاک سوریه را ترک کرده است.

وی همچنین گفت که وی با برادرش اختلافات سنگینی دارد به گونه‌ای که اسد بیشتر او را نزدیک به مخالفان می‌داند تا وفادار به حکومت خود.

لازم به یادآوری است که بشری اسد در سال ۲۰۰۸ به همراه فرزندانش از سوریه خارج شد و به مدت یک سال در ابوظبی ساکن شد.

گفته می‌شود که نقل مکان وی به دبی بدون هماهنگی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه صورت گرفته اما ماهر اسد در جریان این سفر بوده است.

ماهر اسد فرمانده گارد ریاست جمهوری و یکی از چهره‌های اصلی مدافع نظام است که فرماندهی هنگ چهارم ارتش را نیز بر عهده دارد که مخالفان وی را متهم می‌کنند که از گردانندگان اصلی سرکوب مخالفان است.

طی ماه‌های گذشته بازرگانان و ثروتمندان بسیاری از سوریه به دبی منتقل شده‌اند.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: afkarnews.ir



مطالب داغ سایر بخش ها:
پسر بارزانی؛ قمار در دبی تا قتل در ایتالیا
حرام شدن خرید و فروش سلاح در عراق
اخطار بان کی مون به احمدی نژاد
مهدی هاشمی به زندان رفت
تهمت‌زنی، کار تیم جوانفکر است!