استعفای وزیر آموزش و پرورش
نماینده مردم پیرانشهر گفت: اگر این حادثه در هر کجای دنیا اتفاق می‌افتاد وزیر از سمت خود استعفا می‌داد که انتظار چنین کاری نیز از وزیر آموزش می‌رود.


به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ رسول خضری نماینده پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یكشنبه 19آذرماه) در آغاز سخنان خود ضمن ابراز تاسف عمیق به مردم شریف پیرانشهر و اقدام به موقع مجلس در حوادث این چنینی گفت: چنین حوادثی که شاهد آن هستیم جزو فجایع ملی است و اگر به موقع در مورد تصادف دانش آموزان بروجن و دانش آموزان حادثه دیده راهیان نور ورود پیدا می‌کردیم اکنون شاهد چنین حادثه‌ای نبودیم.

وی با اشاره به این که مدرسه‌ای در حاشیه شهر شین آباد دارای شوفاژ است، اظهار داشت: این مدرسه از بخاری نفتی استفاده می‌کرد که مطابق با سند ملی ساختمان استفاده از آن ممنوع شده و دلیل چیست که تاکنون این مدرسه از پکیج یا سیستم گرمایش مرکزی محروم بوده است.

خضری در ادامه سخنان خود به نرده‌های این مدرسه اشاره کرد و تصریح کرد: چرا مدرسه‌ای که محل آموزش است باید نرده‌هایی که از زندان بدتر است داشته باشد، در غیر این صورت دانش‌آموزان می‌توانستند خود را نجات دهند.

نماینده مردم پیرانشهر در ادامه با اشاره به اشتباه معلم مدرسه خاطر نشان کرد: اگر به جای انتقال بخاری، دانش‌آموزان به بیرون هدایت می‌شدند شاهد چنین حادثه‌ای نبودیم مگر به معلمین مواجهه با سوانح و حوادث را آموزش نمی‌دهیم.

خصری این حادثه را از دست حوادثی که خطای بشری در آن نقش دارد دانست و وزیر آموزش و پرورش و رئیس نوسازی مدارس را مسئول این موضوع اعلام کرد.

وی در بیان اولویت‌های دانش‌آموزان افزود: درمان مصدومین تا لحظه بازگشت به زندگی و اجتماع و رفع سوختگی آن‌ها که عموما از ناحیه سر و صورت است و نیاز به جراحی‌های مختلف دارد از اولویت‌هاست و دولت باید هزینه‌های آن را تضمین کند.

وی در پایان اظهار داشت: اگر این حادثه در هر کجای دنیا اتفاق می‌افتاد وزیر از سمت خود استعفا می‌داد که انتظار چنین کاری نیز از وزیر آموزش می‌رود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: yjc.ir


مطالب داغ سایر بخش ها:
توصیه های ایران به بشار اسد چه بود؟
جدول/نرخ اجاره ماهانه در شمال‌تهران
انتقاد وزیر بهداشت از بانک مرکزی
حمله مرگبار کروکودیل به کودک 12 ساله
اعتراض به حقوق کم بازنشستگان