فاطمه طباطبایی، عروس حضرت امام(ره) و همسر مرحوم حاج سید احمد خمینی(ره) در شرح خاطرات خود در كتاب «اقلیم خاطرات» از زبان همسر امام به ماجرای ازدواج ایشان با امام خمینی(ره) اشاره می‌كند.
 
  
آینده:همسر امام(ره) بعد از مطرح كردن خواب‌های متعددی كه درباره بیان پاسخ منفی به امام(ره) درباره خواستگاری می‌بیند و در نهایت پاسخ مثبت می‌دهد، در خصوص مراسم عقد می‌گوید: خطبه عقد ما در سال 1308 با حضور آقای پسندیده برادر بزرگ و آقای نورالدین هندی برادر دیگر آقا، خدمتكارشان مشهدی مسیب و آقا سیداحمد لواسانی در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) خوانده شد. آقای لواسانی وكیل عروس و مهریه مبلغ هزار تومان بود.

هیچ زنی از خانواده داماد در مراسم عقدكنان حضور نداشت؛ زیرا مادر داماد درگذشته بود و خواهر داماد و همسر آقای پسندیده هم تازه زایمان كرده‌بودند و امكان سفر از خمین به تهران برایشان وجود نداشت.

وی در ادامه كتاب در بخش دیگری می‌نویسد: «خانم درباره خرید عقد گفتند: دو قواره پارچه یكی مخمل و دیگری حریر، یك انگشتر و یك جفت گوشواره طلا با یاقوت قرمز و مقداری وسایل دیگر بود كه آنها را یكی از دوستان آقا از بازار شاه‌عبدالعظیم(ع) خریداری كرده بود. من پرسیدم: خرید آنها مورد پسند شما و خانواده‌تان قرار گرفت؟ خانم گفتند: بد نبود. پارچه مخمل را رولحاف كردیم؛ زیرا رنگ آن برای لباس نپسندیدم.»

بنابراین گزارش، عروس امام(ره) در بخش دیگری از كتاب می‌نویسد: «خانم درباره جهیزیه نیز اینگونه گفتند: آقا خانه‌ای در نزدیكی پامنار ـ حوالی منطقه 12تهران ـ كوچه میرزا محمود وزیر، اجاره كرد و چند روز پس از عقد، جهیزیه من آماده و چیده شد و در ماه رمضان، زندگی مشترك ما آغاز شد. یكی دوماه در آنجا ماندیم. هنگامی كه درس آغاز شد، راهی قم شدیم...جهیزیه من عبارت بود از چهار دست پشتی ترمه، دو دست رختخواب، كرسی و لحاف كرسی ترمه، مقداری ظروف قدیمی عتیقه، چراغ‌های قدیمی، دو تخته قالیچه و یك تخته فرش دوازده متری، دو یا سه سرویس چینی، سرویس نقره شامل قاشق و چنگال، كارد و چنگال، شیرینی خوری، آجیل خوری، شربت‌خوری، چای‌خوری و قندان كه البته آقا اجازه استفاده از ظروف نقره را نداد، بعد از چند سال آنها را با ظروف دیگری تعویض كردم... دو سماور ذغالی برنجی بزرگ و متوسط كه تا زمان تبعید آقا از ایران در دفتر امام از آن استفاده می‌شد. پرده اطلس راه‌راه قرمز برای دو اتاق، چهار عدد صندوق (دو عدد مخمل و دو عدد چرمی)، سرویس مخصوص حمام شامل: لگن بزرگ و كوچك، سینی بزرگ و كوچك مسی و بقچه‌های ترمه و حوله...»

شایان ذكر است «اقلیم خاطرات» در 611 صفحه تنظیم شده و دارای مطالب و عكس‌های جذابی است كه برخی از آنها تاكنون جایی نقل و منتشر نشده است. قیمت این كتاب كه موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) آن را منتشركرده 15 هزارتومان است.
 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:ayandenews.com
 
 
مطالب داغ زیر ذره بین:
خبر خوش برای ملت عزیز عراق ؛ در ایران قضیه غرامت را جدی نگرفته اند!
نذر عجیب آيت ‌الله بروجردی در خصوص کنترل خشم
کدام خاطره استاد فلسفی، امام خمینی را خنداند
اينجا بنگاه نيست، مركز همسريابی...!
آخرین وصیت نامه نفر اول كنكور تجربی + عکس